„W działalności PR oprócz wykształcenia bardzo ważny okazał się po prostu staż dziennikarski i obycie z ludźmi” – mówi o rozwoju swojej kariery Sławomir Bawarski, szef agencji PR, doradca ds. mediów Dominet Banku i prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Podróżników Globtroter. Bawarski podkreśla, że w działalności PR-owskiej bardzo ważne jest „otwarcie na nowe pomysły i znajomości” oraz umiejętność przeprowadzenia interesującej rozmowy. Sławomir Bawarski rozpoczynał swoją karierę jako dziennikarz w telewizyjnym „Pegazie”. Pracował w Kurierze Polskim, Rzeczpospolitej i Życiu Warszawy. Praca rzecznika prasowego w Polskiej Izbie Turystyki i firmach turystycznych pozwoliła mu na realizowanie pasji podróżniczej. Dzięki nawiązanym kontaktom udało mu się założyć Stowarzyszenie Globtroter, które zrzesza ponad 500 osób, w większości dziennikarzy zajmujących się turystyką.