Dodatek do Gazety Prawnej porusza problem outplacementu, czyli tzw. zwolnienia monitorowanego lub łagodnego. Jest to zjawisko dopiero wchodzące na nasz rynek i dotychczas najczęściej stosowane przez markowe firmy, duże przedsiębiorstwa i korporacje. Outplacement ma bardzo duże znaczenie dla wizerunku firmy, która decyduje się na zwolnienia pracowników. Ta forma jest zazwyczaj stosowana wobec kadry średniego i wyższego szczebla, a szczególnie w stosunku do pracowników przez wiele lat związanych z przedsiębiorstwem.
Jednak wielu pracodawców w Polsce nadal nie zdaje sobie sprawy z ewentualnych negatywnych konsekwencji nieprofesjonalnego zwolnienia pracowników. „Nie chodzi tylko o to, że zwolniona osoba może za jakiś czas stać się ważnym klientem swojej byłej firmy. Zły wizerunek pracodawcy może w przyszłości utrudnić rekrutację najbardziej wartościowych kadr, spowodować odejście kluczowych pracowników firmy, a także przyczynić się do spadku wydajności pracy u tych, którzy pozostali, gdyż tracą wówczas poczucie własnej wartości” – mówi Izabela Michaliszyn, konsultant w firmie Hudson Global Resources.


