czwartek, 18 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPleban: bycie w social mediach staje się dla dziennikarzy stylem życia

Pleban: bycie w social mediach staje się dla dziennikarzy stylem życia

Aż 92 proc. procent dziennikarzy deklaruje korzystanie z mediów społecznościowych zawodowo. Dwa lata temu było ich „jedynie” 75 proc. Skąd ten wzrost? Social media oferują dostęp do wartościowych, z punktu widzenia mediów, informacji. Bycie w social mediach staje się dla dziennikarzy stylem życia – praktycznie tyle samo, bo 91 proc., deklaruje korzystanie z social media prywatnie – ale także zawodowym obowiązkiem, redukcją ryzyka pominięcia ważnej informacji. Nie ma także rozdziału między korzystaniem prywatnym i zawodowym. Firmy i instytucje muszą zdawać sobie sprawę, jak ważna jest zintegrowana komunikacja prowadzona przez kanały internetowe, społecznościowe, blogi i poprzez klasyczne kanały dotarcia do redakcji.

W obecnych czasach jest mało firm nieobecnych z komunikacją w sieci. Zarządzanie treścią nadawaną poprzez social media jest arcyważne. Obecnie konsument korzysta coraz częściej z internetowych portali informacyjnych jako głównego źródła informacji. Tu kolejna ciekawa cyfra. Prawie 100 proc. dziennikarzy publikujących w internecie przyznaje się do korzystania z social mediów. To dowodzi, że firmy powinny dbać o częste pojawianie się nowych informacji w tych kanałach i powinny rozumieć ich wartość. Warto inwestować w szkolenia z zakresu zarządzania social media nie tylko dla działów PR – tu bardzo często pracują już ludzie, którzy świetnie rozumieją media społecznościowe, często wyrośli na nich, gdyż pochodzą z generacji Y – ale także dla głównych ekspertów firmy, dyrektorów, zarządu. Ich profile społecznościowe są także medium i warto wiedzieć, jak z tego medium korzystać lub czego nie robić i nie narażać się na niepotrzebne sytuacje kryzysowe. Teraz każdy jest medium. I dziennikarz. I CEO.

Szkolenie medialne muszą zatem być szkoleniami społecznościowo-medialnymi. Działania komunikacyjne powinny być oparte o najnowsze reguły content marketingu. Dlaczego? Gdyż treści nadawane poprzez internet nigdy się nie przeterminują. Pozostaną tam na zawsze.

Mariusz Pleban, prezes Multi Communications

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj