Podejmij wyzwanie, zorganizuj imprezę masową

dodano: 
02.10.2013
komentarzy: 
3

Organizacja imprez masowych – wyzwania/utrudnienia

Organizacja imprezy masowej wymaga skoordynowania prac związanych nie tylko ze stroną produkcyjną i logistyczną projektu, ale również komunikacyjną, co w efekcie przekłada się na pracę z wieloma bardzo zróżnicowanymi podwykonawcami. W przypadku Męskiego Grania organizator, agencja LIVE, stoi przed dodatkowym wyzwaniem – jak co roku zaskoczyć publiczność przyzwyczajoną do tego, że kolejne edycje przynoszą coś nowego. Oznacza to, że każdy rok wymaga szukania nowych rozwiązań, lokalizacji, pomysłów na zagospodarowanie przestrzeni, dodatkowe atrakcje, wykorzystanie multimediów. To z kolei wprowadza do projektu wiele zmiennych, elementów innowacyjnych, ale w związku z tym jeszcze niesprawdzonych. Kluczowe w tym wypadku jest zaufanie, jakim obdarza się partnerów biznesowych. Sprawdzony zespół, rzetelni otwarci podwykonawcy są gwarancją powodzenia.

Imprezy plenerowe – zagrożenia/rozwiązania

Szczególnie trudne są imprezy plenerowe. Sama lokalizacja może dostarczać sporo niedogodności (znaczące pochyłości, podmokły teren). Podstawą organizacji wydarzenia na terenie otwartym są wielokrotne wizje lokalne. Warto w różnych warunkach sprawdzić przestrzeń, dokładnie zweryfikować jej możliwości zarówno pod kątem rozwiązań logistycznych (organizacja zaplecza technicznego, dróg ewakuacyjnych, zaplecza sanitarnego, strefy gastronomiczne, sceny), jak i możliwych warunków pogodowych. Ważne jest, aby w oględzinach brały udział osoby bezpośrednio zaangażowane w projekt – specjaliści od techniki, ochrony, wszelkiego rodzaju serwisanci, który będą w stanie ocenić potencjalne zagrożenia i zaproponować sposoby minimalizacji ryzyka.

Nieprzewidywalność pogody to truizm, który może jednak znacząco wpływać na końcowy efekt prac. Podczas koncertu Męskiego Grania w Krakowie, w noc poprzedzającą wydarzenie, nawałnica, jaka przeszła przez miasto, niemalże całkowicie zalała nagłośnienie i ekrany projekcyjne, na których bazowała oprawa multimedialna sceny. Zaledwie w ciągu jednej nocy, dzięki niezwykłej mobilizacji, udało się nie tylko dowieźć, ale również zamontować nowy sprzęt, tak aby widowisko w żaden sposób nie straciło na jakości, a publiczność mogła się doskonale bawić. Kluczową rolę odegrała tutaj zdolność reagowania i sprawdzona sieć podwykonawców.

Współpraca z artystami

Dla wydarzeń kulturalnych, takich jak Męskie Granie, ważną rolę odgrywa współpraca z artystami. Należy odpowiednio balansować cele organizatora i sponsora wydarzenia z tymi, jakie wyznaczają sobie artyści. O powodzeniu Męskiego Grania świadczy wyjątkowa zbieżność zadań, jakie stawia sobie każda ze stron – inspirowanie, eksperymentowanie, wyznaczanie nowych muzycznych granic. Otwartość na zaskakujące pomysły, nieszablonowe rozwiązania ze strony organizatora i sponsora sprawiają, że muzycy chętnie decydują się na współpracę, wiedząc, że ich twórczość nie zostanie zdominowana przez komercyjne wymagania. Promowanie polskiej kultury jest głównym celem wydarzenia i jego sponsora, marki Żywiec. Oznacza to, że najważniejszy jest aspekt kulturowy przedsięwzięcia, a jego budżet jest dostosowany do skali wydarzenia.

Współpraca z podwykonawcami

Prowadzenie projektu, tak złożonego jak Męskie Granie, nie jest zadaniem łatwym i wymaga jednoczesnego zarządzania wieloma obszarami o różnej skali złożoności. Spektrum działań jest szerokie – od kompleksowej techniki sceny wymagającej koordynowania prac kilkudziesięciu osób i transportu kilku ton sprzętu, po produkcję mniejszych elementów jak np. smycze czy koszulki. Przy tak znaczącej złożoności działań należy też pamiętać o tym, aby w efekcie osiągnąć maksymalną spójność komunikacyjną, a uczestnikowi imprezy w każdym możliwym aspekcie dostarczyć wrażenia udziału w przemyślanym i dopracowanym w najmniejszych szczegółach wydarzeniu. Ważne jest wzajemne zrozumienie i nastawienie na elastyczną współpracę każdego podmiotu zaangażowanego w projekt. Liczy się to, aby podwykonawca poczuł się częścią zespołu i czuł się za niego równie odpowiedzialny, co organizator czy sponsor. Wiara w jego powodzenie, pasja i chęć działania stanowią o sile zespołu Męskiego Grania i powodzeniu całego przedsięwzięcia.

Anetta Gołda, brand PR manager w Grupie Żywiec

Chcesz wiedzieć, jak organizować eventy, współpracować z artystami i podwykonawcami? Przyjdź na szkolenie z event marketingu! Już 25 października w Warszawie!

Zapisz się już teraz!

komentarzy:
3

Komentarze

(3)
Dodaj komentarz
03.10.2013
16:10:13
Anna
(03.10.2013 16:10:13)
Bardzo pododbała mi się akcja "18+" podczas tegorocznej edycji Męskiego Grania. Żywiec urósł w moich oczach :) Choć akcja mogłaby być bardziej nagłośniona, mniej spostrzegawczy uczestnicy imprezy nie zwrócili na nią uwagi. Duży minus natomiast za niedociągnięcia w Gdańsku. Miejsce zapowiadało się znakomicie, stąd tym większe roczarowanie. W powyższym artykule sporo powiedziano o wizji lokalnej, której w tym wypadku najwyraźniej nie wykonano rzetelnie. Oprócz braku klimatyzacji w hali, można by narzekać na zbyt małą ilość miejsc do złapania oddechu na zewnątrz.
02.10.2013
15:39:24
Monia
(02.10.2013 15:39:24)
Wywiad? Jaki wywiad? Jakie to pouczające. Niewiarygodne
02.10.2013
13:43:54
Były Playboy, o...
(02.10.2013 13:43:54)
Super wywiad, pozdrawiam !
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin