Podlasie na okładce modowego magazynu „Fogue” – tak region promuje się jako miejsce do jesiennego wypoczynku. Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna rozpoczęła nową kampanię promocyjną, w której zachęca do odwiedzenia regionu, „bo to modne”.
W kampanii wykorzystano kody wizualne i język trendów nawiązujące do magazynów modowych. Tym razem służą one do pokazania uroków podlaskiej jesieni. „Każdy z »trendów« ilustruje inne doświadczenie: beztroskie spacery w kaloszach, kontakt z nieskażoną naturą, zachwyt unikatowym rękodziełem” – czytamy w komunikacie. W rezultacie powstał „stylowy przewodnik po regionie”.








Działania prowadzone są w kanałach społecznościowych Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej – na Facebooku, Instagramie i LinkedInie. Kampania, opracowana i realizowana przez agencję White Bits, wspiera komunikację Podlaskiego Bonu Turystycznego – program dofinansowań do pobytów w podlaskich obiektach noclegowych. Celem działań jest zachęta do wykorzystania bonu właśnie jesienią. Jak zauważa Marta Grzelak, dyrektor biura Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, jesień nie jest łatwym czasem w polskiej turystyce. „Wiele osób – jeżeli już podróżuje – to przedłuża lato i wybiera zagraniczne kierunki. My chcemy budować skojarzenie: jesień = pora na Podlaskie. Czekają tu (nie)zwykłe jesienne przyjemności: cisza, spokój, autentyczność, kulinarne odkrycia i baza hotelowa pełna klimatycznych miejsc zanurzonych w naturze” – przekonuje Grzelak.
Kampania pod hasłem „Fogue” jest kontynuacją długofalowych działań regionu, który stawia na pozycjonowanie się jako marka odpowiadająca na potrzeby najbardziej świadomych odbiorców. Ma bowiem do zaoferowania coś, co można dziś nazwać luksusem: „ciszę, spokój, nieskażoną naturę, autentyczność” – przekazują twórcy projektu.
„Wraz z rosnąca świadomością wyzwań współczesnego świata, Podlaskie coraz lepiej uosabia to, czego tak naprawdę potrzebujemy, aby odpocząć i zregenerować się fizycznie i psychicznie” – zwraca uwagę Katarzyna Stempniak, liderka projektu w agencji White Bits.
Czas trwania projektu to październik i listopad 2025. (mb)


