wtorek, 24 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„Tylko cisza i spokój”. Podlaskie promuje się jako miejsce do prawdziwego odpoczynku

„Tylko cisza i spokój”. Podlaskie promuje się jako miejsce do prawdziwego odpoczynku

Województwo podlaskie w nowej kampanii prezentuje się jako idealne miejsce odpoczynku dla osób zmęczonych dalekim i intensywnym podróżowaniem. Ruszyła akcja „Tylko cisza i spokój”, realizowana dla województwa przez White Bits.

Punktem wyjścia kampanii są źródła wakacyjnego stresu i obawy związane z dalekimi wyjazdami, takie jak męczące loty, zatłoczone miejsca turystyczne, jet lag, problemy żołądkowe, natrętni sprzedawcy. Województwo podlaskie promuje się jako alternatywa dla tych niekomfortowych doświadczeń, podkreślając, że jest miejscem, gdzie faktycznie można się zregenerować. Projekt jest elementem długofalowej strategii promocji Podlasia, nastawionej na promowanie regionu jako „destynacji bliskiej, przyjaznej i dostępnej”.

Działania rozpoczęły się 5 czerwca 2025 roku i będą prowadzone przez cały sezon letni. Komunikacja prowadzona jest w kanałach social media województwa.

„Dzikie tłumy? Tylko dzika natura”, „Szczęki? Najwyżej szczupaka”, „»My friend?« – Nie usłyszysz. Poczujesz” – to część z haseł, które prezentowane są na kampanijnych grafikach. W ramach projektu powstała seria kreacji prezentujących walory przyrodnicze oraz wartości takie jak gościnność, kuchnia i DNA regionu, w którym czas płynie wolniej.

Do kreacji prezentujących m.in. lokalne krajobrazy dołączono też dopasowane podpisy. Przykładowo, zdjęcie Puszczy Białowieskiej podpisano: „Zamiast deptaków, straganów i tłumów – unikatowy ekosystem, w którym natura rządzi się własnymi prawami. Odwiedź rezerwat ścisły z przewodnikiem, by doświadczyć przyrody światowej klasy – Puszcza wpisana jest na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO”.

kampania Podlaskie "Cisza i spokój"
kampania Podlaskie "Cisza i spokój"

„Kampania z humorem zestawia wakacyjne obawy z tym, co oferuje Podlaskie – naturalność, autentyczność, nieskażone krajobrazy i relaks, który naprawdę działa” – wyjaśniają autorzy kampanii. Jak mówią, hasło przewodnie „Cisza i spokój” po pierwsze „podsumowuje esencję regionu”, a po drugie – odpowiada na potrzeby mieszkańców miast, którzy na co dzień narażeni są na stres, hałas i przebodźcowanie.

kampania Podlaskie "Cisza i spokój"
kampania Podlaskie "Cisza i spokój"

„Brzmi banalnie? Może. Ale właśnie cisza i spokój to dziś najcenniejsza waluta. To one regenerują ciało i głowę. A kontakt z przyrodą to jedno z najlepiej sprawdzonych remediów na stres – i coś, co Podlaskie ma w swojej naturze” – mówi Maciej Sawicki, Creative Consultant w White Bits, autor koncepcji kampanii. W agencyjnym zespole odpowiedzialnym za inicjatywę znaleźli się także Paweł Proskiniuk (design) oraz Katarzyna Stempniak i Aldona Nalewajk (project management). (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj