Politycznie czy społecznie
Na portalu osocio.org czytamy o kampanii społecznej zainicjowanej przez Holenderską Partię Socjalistyczną i agencję Thonik z Amsterdamu. Akcja „W imię ludzkiej opieki domowej” rozpoczęła się 14 lutego i ma być odpowiedzią na rządowe plany zmiany ustawy o opiece domowej osób starszych. Jak podaje portal: „Nowa ustawa zakłada stałą wymianę opiekunów, co według wyliczeń jest dużo tańsze niż stały opiekun przypisany starszej osobie. Pominięto w planach bezcenny czynnik zaufania tych osób wobec stałych opiekunów”. Akcja adresowana jest zarówno do holenderskiego rządu, jak i do wyborców. Kampanię promuje kontrowersyjny spot reklamowy, w którym występuje 86-letnia emerytowana aktorka rozbierająca się przed kamerą do naga. Jak podaje portal spot jest przyjmowany przez Holendrów pozytywnie i jasno tłumaczy problem opieki nad osobami starszymi.(mk)