Polski Czerwony Krzyż walczy z głodem w kampanii społecznej

dodano: 
17.10.2018
komentarzy: 
0

Polski Czerwony Krzyż podczas konferencji prasowej 16 października 2018 roku przedstawił założenia najnowszej kampanii społecznej „Godne dzieciństwo” („#głodnipomagania”). Jej celem jest przypominanie o problemie niedoboru jedzenia w polskich rodzinach i zachęcenie do wsparcia działań organizacji na rzecz walki z ubóstwem, wykluczeniem społecznym i biedą pokoleniową.

Mimo wzrostu wynagrodzeń, spadku bezrobocia czy wypłat świadczeń w ramach programu Rodzina 500+ Główny Urząd Statystyczny alarmuje: wciąż wiele rodzin posiadających troje lub więcej dzieci ma trudności z zaspokojeniem potrzeb materialnych. Jak przyznają eksperci PCK, nie pozostaje to bez wpływu na rozwój dziecka.

„Słabsza zdolność koncentracji uwagi, obniżenie wyników w nauce czy pogorszenie sprawności fizycznej to zaledwie część trudności. Dzieci mierzą się również z odrzuceniem przez rówieśników, obniżeniem motywacji do działania, wycofaniem z kontaktów społecznych, poczuciem wstydu czy depresją. Z konsekwencjami niedożywienia młode osoby mogą borykać się przez całe życie, m.in. podtrzymując spiralę biedy pokoleniowej. Jednocząc siły, wspólnie możemy wesprzeć dzieci i zapewnić im godny start w dorosłość” ­– zachęcała podczas konferencji PCK dr Dorota Maciejec, psycholog.

Kampanię społeczną zapowiadały od początku października 2018 roku materiały promocyjne z udziałem m.in. Małgorzaty Sochy, Michała Piróga, Katarzyny Zielińskiej, Michała Pazdana czy Mikołaja Cieślaka. Gwiazdy opowiadały o swoich potrzebach i zachęcały do tego samego użytkowników mediów społecznościowych i mieszkańców polskich miast. W połowie miesiąca wizerunki przedstawicieli świata sportu, sztuki czy show-biznesu zastąpiła jednak dziewczynka, która – jak pisze PCK – „w imieniu ponad 1 000 000 polskich dzieci w wieku 0-17 lat dotkniętych ubóstwem przypomina, że można być głodnym po prostu, ale też głodnym godnego życia”.

Działania PCK można wesprzeć na stronie (www.pck.pl).

Pomysł kampanii powstał w agencji 4FRAME pod kierownictwem Piotra Zawiałły. Materiały wizualne przygotowała firma thegoodpeople, zdjęcia – Branch Creative, reklamy radiowe – studio Efektura. Działania w zakresie public relations wspierało 24/7Communication. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin