czwartek, 3 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościPolskie markowe miasta

Polskie markowe miasta

W Polsacie wyemitowano materiał dotyczący budowania marek polskich miast. Przykładem miasta, które rozpoczęło aktywne prowadzenie takich działań jest Gdańsk. Na Zjeździe Gdańszczan, który odbył się w ostatni weekend, zastanawiano się, w jaki sposób promować miasto, upowszechniać jego markę w świecie oraz jakie elementy eksponować.
Obecnie Gdańsk jest postrzegany jako stolica bursztynu oraz kolebka Solidarności, a jego światową marką jest Lech Wałęsa. Dlatego też planowana jest budowa Centrum Solidarności na terenie Stoczni Gdańskiej. Jak dowiedzieliśmy się z programu, miastami, które posiadają silne marki są: Warszawa, Kraków, Wrocław i Gdańsk. Kraków kojarzony jest z Janem Pawłem II, ostatnia wizyta papieża Benedykta XVI w Polsce zwiększyła jeszcze zainteresowanie tym miejscem – aż 30% zapytań skierowanych do Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej za granicą dotyczy właśnie „stolicy Małopolski”.
Aktywne działania promocyjne prowadzi również Wrocław. Rafał Dudkiewicz, prezydent miasta, chce, aby miasto promowało się za granicą (szczególnie w krajach anglojęzycznych), wykorzystując brzmienie nazwy „Wroc love”. To hasło ma wskazywać, że miasto jest otwarte na turystów, a odwiedzający je łatwo „mogą się w nim zakochać”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj