PR ludziom kojarzy się pozytywnie. Z drugiej strony wielu nie wie, czym on jest – wynika z badania postrzegania PR, przeprowadzonego przez warszawską Wyższą Szkołę Promocji.
Blisko połowa respondentów (49 proc.) uznała, że istotą public relations jest promowanie pozytywnego wizerunku firmy, instytucji lub/i osoby, a 22 proc. – że to „sztuka osiągania harmonii z otoczeniem″. Jedynie 5 proc. przepytanych skojarzyło PR z wywieraniem wpływu i manipulacją.
Z badania płynie także inny wniosek – wiele osób nie wie, czym jest PR. Prawie połowa respondentów (47 proc.) oceniła swój poziom wiedzy na ten temat jako średni, a 21 proc. przyznało, że nie zna tego terminu. 35 proc. osób zapytanych o skojarzenia związane z public relations stwierdziło, że brakuje im wiedzy na ten temat. Co piąty ankietowany PR skojarzył z reklamą, a 4 proc. – z polityką.
Badanie przeprowadzono na losowo-kwotowej próbie 385 mieszkańców województwa mazowieckiego. (ks)


