Organizatorzy PR Wings ogłosili kampanie nominowane do finału piątej edycji konkursu. W pierwszym etapie głosowania przyznano 75 nominacji dla 57 inicjatyw w kategoriach głównych i sektorowych. Dodatkowo 4 projekty powalczą o Nagrodę Specjalną SAPR.
Do tegorocznej edycji konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations zgłoszonych zostało 211 kampanii w 28 kategoriach. Każdy z projektów można było przesłać do maksymalnie trzech kategorii. Po przeanalizowaniu zgłoszeń jury wyróżniło 3 kampanie w 3 kategoriach, 12 kampanii w 2 kategoriach, a 42 projekty uzyskały po jednej nominacji.
Zwycięzców konkursu poznamy 17 listopada 2025 roku podczas gali, która odbędzie się w warszawskiej Fabryce Norblina. Wówczas zostanie przyznana także nagroda im. Andrzeja Stolarczyka, którą otrzyma osoba szczególnie zasłużona dla rozwoju branży PR.
Lista finalistów konkursu PR Wings 2025:
NAGRODA SPECJALNA SAPR:
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)
- Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał… KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey 360, PKDP)
- Kampania NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ (Fundacja „W zgodzie ze sobą” Ilony Adamskiej)
KATEGORIE GŁÓWNE
1. Angażujący event
- LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku)
- USZYJ JASIA (PR Inspiration)
- 50 Tygodni w Mieście Nauki (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
2. Custom Publishing
- „Bajki Oszczędzajki” – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao)
- Biedronka Simulator – zamień zakupy w przygodę! (Gameset / Grupa Lifetube)
- Włączamy inkluzywność. Pierwszy raport DEI WBD w Polsce (TVN Warner Bros. Discovery, SEC Newgate CEE)
3. Employer Branding
- Równomocni (ERGO Hestia)
- GLOW and GROW, czyli L’Oréal BEST buduje markę pracodawcy (MJCC, L’Oréal BEST)
- W UNIQA jesteśmy razem (UNIQA)
4. ESG i CSR
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
- Ogólnopolska kampania społeczna POCZTÓWKI Z POWODZI (AWX, InPost)
- #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications)
5. Kampania edukacyjna
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
- Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał… KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees&Honey 360, PKDP),
- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)
6. Kampania pro bono
- MŁODE GŁOWY x DDOB: Popatrz, Posłuchaj, Połącz (Agencja DDOB, Fundacja UNAWEZA)
- „Koszmarna kolejka” – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw)
- Kampania #zaginioneNIEzapomniane (Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Komenda Główna Policji)
7. Komunikacja B2B
- Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
- Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
- Czas na jabłka. Czas na relacje biznesowe (The Partners)
8. Komunikacja kryzysowa
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)
9. Komunikacja wewnętrzna
- Równomocni (ERGO Hestia)
- Vienna Life: najbardziej życiowe połączenie na rynku (Vienna Life)
- #ZmieniamyNarrację. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail)
10. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
- Kampania „Nigdy byś się nie spodziewal… KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey 360, PKDP)
- Mecz o zaangażowanie. AI-asysta w social mediach (IDEO FORCE, Resovia Basketball)
- Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
11. Media Relations
- Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (24/7Communication, E.Wedel)
- Tysiące historii o drugim życiu. 15-lecie Fundacji DKMS (M&CC, Fundacja DKMS)
- OLX i monday comms: drugie życie elektroniki (monday comms, Grupa OLX)
12. Media społecznościowe i influencer marketing
- Biedronka Simulator – zamień zakupy w przygodę! (Gameset/Grupa Lifetube)
- „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku” (oLIVE media, Polski Związek Piłki Nożnej)
- Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów (So Bright)
13. Mistrzowska skuteczność
- Green Party w Burger King: plant-based bez kompromisów (Good One PR, Burger King Polska)
- Zatorland 360°: storytelling, który dał TOP 2 w kategorii (So Bright)
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)
14. Ochrona przed dezinformacją
- Royal Canin: kampania „Wyjdź z neta, idź do weta” (Garden of Words, IQ Marketing, Royal Canin)
- Rachunki grozy za czyste powietrze (IMAGO Public Relations, Stiebel Eltron Polska)
- #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications)
15. PR korporacyjny
- Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
- Nowa nazwa, ten sam wpływ – rebranding B2 Impact z misją (Good One PR, B2 Impact)
- Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS)
16. PR produktowy
- Daj im szansę (24/7Communication, E.Wedel)
- Żabka na Scenie – teatralne otwarcie 11 000 sklepu (Public Dialog, Żabka Polska)
- Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS)
17. Public Affairs i lobbing
- Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR)
KATEGORIE SEKTOROWE
18. Branża FMCG
- Daj im szansę (24/7Communication, E.Wedel)
- Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (24/7Communication, E.Wedel)
- Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO)
19. Branża motoryzacyjna
- OTOMOTO prezentuje Warsztaty Samochodowe dla Dziewczyn (MADOGZ)
- Premiera XPENG w Polsce (Public Dialog)
- Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group)
20. Finanse i ubezpieczenia
- Finansowa Ekstraklasa i 1 Liga | Raporty Grant Thornton (Grant Thornton)
- Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK)
- Przedsiębiorcy w stanie zagrożenia. Raport Nest Banku (Nest Bank)
21. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
- Ranking “Średnie Miasta – Wielki Potencjał” (Open Format, Accolade)
- Mieszkania dla złotych i srebrnych medalistów IO od PROFBUD (PROFBUD)
22. PR instytucji publicznych
- Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana
- i Jędrzeja Śniadeckich)
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)
- Żółta Kanapa. Białystok o profilaktyce zdrowia psychicznego (White Bits)
23. Przemysł, chemia, energetyka
- Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum (Narodowe Centrum Badań Jądrowych)
24. Rolnictwo
- #REGENERACJA – kampania na rzecz rolnictwa regeneracyjnego (Catchers, Cichowlas Polskie Warzywa)
- Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners)
25. Rynek zdrowia
- Kampania „Zauważ potencjał kandydatów 50+” (Catchers, Ursapharm)
- Krwiomocz? Działaj! (Public Dialog)
26. Sport, turystyka, hotelarstwo
- Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (24/7Communication, E.Wedel)
- Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
- Finansowa Ekstraklasa i 1 Liga | Raporty Grant Thornton (Grant Thornton)
27. Technologie i innowacje
- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)
- Zwiększanie cyberświadomości wzmacnia rezyliencję Polski (IMAGO Public Relations, DAGMA Bezpieczeństwo IT)
- N!Asystent pierwszy AI Agent w polskiej bankowości (Nest Bank)
28. Transport, spedycja, logistyka
- Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.


