czwartek, 6 listopada, 2025
Strona głównaAktualnościWydarzeniaPR Wings 2025 ogłasza finalistów konkursu

PR Wings 2025 ogłasza finalistów konkursu

Organizatorzy PR Wings ogłosili kampanie nominowane do finału piątej edycji konkursu. W pierwszym etapie głosowania przyznano 75 nominacji dla 57 inicjatyw w kategoriach głównych i sektorowych. Dodatkowo 4 projekty powalczą o Nagrodę Specjalną SAPR.

Do tegorocznej edycji konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations zgłoszonych zostało 211 kampanii w 28 kategoriach. Każdy z projektów można było przesłać do maksymalnie trzech kategorii. Po przeanalizowaniu zgłoszeń jury wyróżniło 3 kampanie w 3 kategoriach, 12 kampanii w 2 kategoriach, a 42 projekty uzyskały po jednej nominacji.

Zwycięzców konkursu poznamy 17 listopada 2025 roku podczas gali, która odbędzie się w warszawskiej Fabryce Norblina. Wówczas zostanie przyznana także nagroda im. Andrzeja Stolarczyka, którą otrzyma osoba szczególnie zasłużona dla rozwoju branży PR.

Lista finalistów konkursu PR Wings 2025:

NAGRODA SPECJALNA SAPR:

  • Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
  • Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)
  • Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał… KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey 360, PKDP)
  • Kampania NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ (Fundacja „W zgodzie ze sobą” Ilony Adamskiej)

KATEGORIE GŁÓWNE

1. Angażujący event

  • LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku)
  • USZYJ JASIA (PR Inspiration)
  • 50 Tygodni w Mieście Nauki (Uniwersytet Śląski w Katowicach)

2. Custom Publishing

  • „Bajki Oszczędzajki” – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao)
  • Biedronka Simulator – zamień zakupy w przygodę! (Gameset / Grupa Lifetube)
  • Włączamy inkluzywność. Pierwszy raport DEI WBD w Polsce (TVN Warner Bros. Discovery, SEC Newgate CEE)

3. Employer Branding

  • Równomocni (ERGO Hestia)
  • GLOW and GROW, czyli L’Oréal BEST buduje markę pracodawcy (MJCC, L’Oréal BEST)
  • W UNIQA jesteśmy razem (UNIQA)

4. ESG i CSR

  • Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
  • Ogólnopolska kampania społeczna POCZTÓWKI Z POWODZI (AWX, InPost)
  • #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications)

5. Kampania edukacyjna

  • Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
  • Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał… KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees&Honey 360, PKDP),
  • Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)

6. Kampania pro bono

  • MŁODE GŁOWY x DDOB: Popatrz, Posłuchaj, Połącz (Agencja DDOB, Fundacja UNAWEZA)
  • „Koszmarna kolejka” – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw)
  • Kampania #zaginioneNIEzapomniane (Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Komenda Główna Policji)

7. Komunikacja B2B

  • Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
  • Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
  • Czas na jabłka. Czas na relacje biznesowe (The Partners)

8. Komunikacja kryzysowa

  • Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)

9. Komunikacja wewnętrzna

  • Równomocni (ERGO Hestia)
  • Vienna Life: najbardziej życiowe połączenie na rynku (Vienna Life)
  • #ZmieniamyNarrację. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail)

10. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI

  • Kampania „Nigdy byś się nie spodziewal… KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey 360, PKDP)
  • Mecz o zaangażowanie. AI-asysta w social mediach (IDEO FORCE, Resovia Basketball)
  • Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich

11. Media Relations

  • Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (24/7Communication, E.Wedel)
  • Tysiące historii o drugim życiu. 15-lecie Fundacji DKMS (M&CC, Fundacja DKMS)
  • OLX i monday comms: drugie życie elektroniki (monday comms, Grupa OLX)

12. Media społecznościowe i influencer marketing

  • Biedronka Simulator – zamień zakupy w przygodę! (Gameset/Grupa Lifetube)
  • „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku” (oLIVE media, Polski Związek Piłki Nożnej)
  • Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów (So Bright)

13. Mistrzowska skuteczność

  • Green Party w Burger King: plant-based bez kompromisów (Good One PR, Burger King Polska)
  • Zatorland 360°: storytelling, który dał TOP 2 w kategorii (So Bright)
  • Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)

14. Ochrona przed dezinformacją

  • Royal Canin: kampania „Wyjdź z neta, idź do weta” (Garden of Words, IQ Marketing, Royal Canin)
  • Rachunki grozy za czyste powietrze (IMAGO Public Relations, Stiebel Eltron Polska)
  • #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications)

15. PR korporacyjny

  • Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
  • Nowa nazwa, ten sam wpływ – rebranding B2 Impact z misją (Good One PR, B2 Impact)
  • Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS)

16. PR produktowy

  • Daj im szansę (24/7Communication, E.Wedel)
  • Żabka na Scenie – teatralne otwarcie 11 000 sklepu (Public Dialog, Żabka Polska)
  • Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS)

17. Public Affairs i lobbing

  • Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR)

KATEGORIE SEKTOROWE

18. Branża FMCG

  • Daj im szansę (24/7Communication, E.Wedel)
  • Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (24/7Communication, E.Wedel)
  • Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO)

19. Branża motoryzacyjna

  • OTOMOTO prezentuje Warsztaty Samochodowe dla Dziewczyn (MADOGZ)
  • Premiera XPENG w Polsce (Public Dialog)
  • Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group)

20. Finanse i ubezpieczenia

  • Finansowa Ekstraklasa i 1 Liga | Raporty Grant Thornton (Grant Thornton)
  • Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK)
  • Przedsiębiorcy w stanie zagrożenia. Raport Nest Banku (Nest Bank)

21. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura

  • Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
  • Ranking “Średnie Miasta – Wielki Potencjał” (Open Format, Accolade)
  • Mieszkania dla złotych i srebrnych medalistów IO od PROFBUD (PROFBUD)

22. PR instytucji publicznych

  • Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana
  • i Jędrzeja Śniadeckich)
  • Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)
  • Żółta Kanapa. Białystok o profilaktyce zdrowia psychicznego (White Bits)

23. Przemysł, chemia, energetyka

  • Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum (Narodowe Centrum Badań Jądrowych)

24. Rolnictwo

  • #REGENERACJA – kampania na rzecz rolnictwa regeneracyjnego (Catchers, Cichowlas Polskie Warzywa)
  • Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners)

25. Rynek zdrowia

  • Kampania „Zauważ potencjał kandydatów 50+” (Catchers, Ursapharm)
  • Krwiomocz? Działaj! (Public Dialog)

26. Sport, turystyka, hotelarstwo

  • Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (24/7Communication, E.Wedel)
  • Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
  • Finansowa Ekstraklasa i 1 Liga | Raporty Grant Thornton (Grant Thornton)

27. Technologie i innowacje

  • Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)
  • Zwiększanie cyberświadomości wzmacnia rezyliencję Polski (IMAGO Public Relations, DAGMA Bezpieczeństwo IT)
  • N!Asystent pierwszy AI Agent w polskiej bankowości (Nest Bank)

28. Transport, spedycja, logistyka

  • Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
  • Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj