.

Pracownicy po pandemii chcą pracować hybrydowo

dodano: 
14.04.2021
komentarzy: 
0

9 na 10 osób pracujących zdalnie chce robić to również po zakończeniu pandemii, jednak najczęściej nie w pełnym wymiarze – wynika z badania Pracuj.pl „Rok nowej normalności”, w którym sprawdzono, jak po roku pandemii wygląda nastawienie do pracy zdalnej, hybrydowej i w biurze.

Okazuje się, że praca hybrydowa jest bardziej popularna od pracy w całości zdalnej. Niemal połowa badanych wykonuje swoje zadania przynajmniej częściowo poza biurem, w pełni zdalna praca dotyczyła 25 proc. respondentów. 52,5 proc. badanych pracuje wyłącznie w biurze lub zakładzie pracy. Czytamy w badaniu, że odsetek pracujących zdalnie jest znacznie większy niż przed wybuchem pandemii, ale niższy niż w początkowych jej miesiącach.

Okazuje się jednak, że spośród osób pracujących w biurze blisko 40 proc. ma obawy o zdrowie. Prawie 1/3 respondentów wskazuje bowiem, że mało kto stosuje się do wyznaczonych w biurach zasad sanitarnych.

Blisko 9 na 10 pracujących zdalnie chce w ten sposób pracować także po zakończeniu pandemii, jednak większość preferuje system hybrydowy. 13 proc. chciałoby pracować wyłącznie z domu, a 27 proc. preferuje pracę zdalną w wybrane dni miesiąca.

Czytaj także: Praca zdalna nie musi wykluczać wspólnie wypitej kawy

67 proc. pracujących zdalnie jest zdania, że w domu są tak samo efektywni jak w biurze. Choć badani dobrze radzą sobie z organizacją pracy w trybie home office, czytamy, że część osób zwraca uwagę na znużenie przedłużającą się pracą poza biurem i bardziej docenia możliwość spotkań ze współpracownikami w biurze, jaką mieli przed pojawieniem się COVID-19.

„Wszystko wskazuje na to, że przyszłość należy do modeli hybrydowych, w ramach których będziemy pracować w różnych miejscach, nie decydując się na tylko jeden styl” – mówi Agata Grzejda, ekspertka ds. komunikacji wewnętrznej Pracuj.pl. Jak czytamy, taki model pozwala na zachowane potrzeb społecznych, czyli kontakt ze współpracownikami, przy jednoczesnym zwiększeniu swobody pracy, oznacza też zysk dla pracodawcy, który może dokonać oszczędności np. przez zmniejszenie biura, likwidację części miejsc postojowych albo ograniczenie zużycia mediów.

Wciąż popularna jest także zdalna rekrutacja. Z badań Pracuj.pl wynika, że kandydaci nie mają zazwyczaj większych problemów z udziałem w takiej formie aplikowania o pracę. Zaledwie co dziesiąty badany podchodzi do niej niechętnie. Z kolei 38 proc. badanych chętniej bierze udział w rekrutacji zdalnej. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin