sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościProgram rządowy w Tajlandii promuje nowe pokolenie influencerów

Program rządowy w Tajlandii promuje nowe pokolenie influencerów

„Witajcie widzowie, dziś zabieram was na działkę Leśnego Ogrodu Głównego Wujka i Cioci” – mówi Somsak Jiteurtragool do kamery. Rozpoczyna się zwiedzanie, a kamera przesuwa się w górę i w dół różnych roślin. Mężczyzna jest 62 letnim emerytowanym nauczycielem z Tajlandii. Jego film na Facebooku na temat uprawy drzew obejrzało prawie 8 tys. osób, a jego fanpage poświęcony ogrodnictwu w pół roku zgromadził ponad 900 obserwujących. Somsak jest jedną z około 50 osób, które wzięły udział w programie szkoleń cyfrowych, stworzonym dla osób powyżej 60 roku życia przez Thai Media Fund, agencję rządową. Ma on na celu pomóc szybko starzejącej się populacji Tajlandii w sprawniejszym korzystaniu z mediów społecznościowych i tworzeniu własnych treści – czytamy w theguardian.com.

„Większość starszych Tajów korzysta już z mediów społecznościowych, ale nie uważa się za twórców treści” – mówi Somsak serwisowi.

Prawie 78 proc. populacji Tajlandii jest online według raportu DataReportal i agencji kreatywnej We Are Social, podczas gdy szacunek z 2021 roku sugerował, że Tajowie spędzają prawie trzy godziny każdego dnia w mediach społecznościowych.

Prawdopodobnie będzie to obejmować wielu ze starszych grup wiekowych Tajlandii, mówi dr Dhanakorn Srisooksai, dyrektor naczelny Thai Media Fund. „Wchodzimy w erę cyfrową z osobami starszymi, coraz więcej osób starszych korzysta teraz z mediów, ale z ograniczonymi umiejętnościami” mówi Dhanakorn. Prognozy wskazują, że do 2035 roku ponad 30 proc. populacji Tajlandii będzie miało ponad 60 lat – czytamy.

„Starsi użytkownicy zwykle spotykają się z różnymi zagrożeniami w sieci” – dodaje Dhanakorn Srisooksai, dyrektor naczelny Thai Media Fund. „Podczas gdy zastraszanie online i uzależnienie od mediów społecznościowych to największe problemy dotykające młodych ludzi online w Tajlandii, starsze pokolenia są bardziej podatne na oszustwa i dezinformację” – mówi.

Oprócz szkoleń projekt Thai Media Fund partnerował uczestnikom ze studentami uniwersytetu, którzy zapewniali mentoring w zakresie umiejętności technicznych potrzebnych do rozwijania obecności online, w tym edycji filmów. Uczestnicy stworzyli strony internetowe dzielące się swoją wiedzą, od nauki angielskiego po porady dotyczące opieki nad dziećmi autystycznymi. (zd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj