Promocja Polski bez zmian

dodano: 
25.11.2011
komentarzy: 
1

„Pomysł wiceminister Beaty Stelmach miał krótkie życie” – czytamy w Pulsie Biznesu. MSZ nie przejmie od resortu gospodarki promocji gospodarczej Polski.

„Promocją polskiej gospodarki za granicą zajmuje się resort gospodarki, co zostało zapisane w ustawie o działaniach administracji rządowej. Nic nie wiem o tym, że miałoby się to zmienić” – powiedział Waldemar Pawlak. Plany MSZ polegały na przygotowaniu ustawy o agencji ds. promocji, którą kierować miał prezes powołany przez premiera na wspólny wniosek MSZ i MG. Kontrolę nad agencją miała sprawować rada złożona z przedstawicieli ministerstw i organizacji przedsiębiorców, a na jej budżet miały się złożyć: 87 mln zł z MG, 73,5 mln zł z Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, 1,1 mln zł z MSZ i 3,7 mln zł z pozostałych resortów. Katarzyna Urbańska z PKP Lewiatan ideę tę ocenia na łamach Pulsu Biznesu krótko: „MSZ niewiele wie o promocji gospodarki”. Prezes PAIiIZ, Sławomir Majman, wyraził podobną opinię: „Poprawiająca się opinia Polski, jeśli chodzi o gospodarkę, jest krucha i nietrwała, trzeba bardzo uważać, żeby nie popsuli jej urzędnicy ogarnięci gorączką reformatorską”. MSZ z kolei przyznało, że, „niezależnie od dalszych prac”, warto podejmować dyskusje nt. „poszukiwania najlepszych rozwiązań”.(es)

Źródło:

Puls biznesu, Promocja gospodarki zostaje w gospodarce, Małgorzata Grzegorczyk, str.2, 24.11,2011
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
25.11.2011
13:43:23
m
(25.11.2011 13:43:23)
Centralizacja i uspójnienie przekazu promocyjnego Polski są bardzo potrzebne i od dawna oczekiwane. Nie rozumiem pogardy z jaką PAIiZ i Lewiatan podchodzą do projektu MSZ - oczekiwałabym raczej konstruktywnej krytyki i kontrpropozycji. No, chyba, że chodzi o pieniądze - PAIiZ może się trzyma swojego stołka, ale czemu taka reakcja Lewiatana?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin