Z badania firmy GFMP Managment Consultants wynika, że „zbyt często komunikację wewnętrzną traktuje się jak wewnętrzny PR. W efekcie nawet dobre strategie biznesowe nie przynoszą spodziewanych efektów” – czytamy w Pulsie Biznesu.
Komunikacja wewnętrzna w firmach jest zaburzona, ponieważ „pracownikom nie wyjaśnia się ich roli w realizacji planów i korzyści, jaki im to przyniesie. I nie mówi się o trudnościach, jakich mogą się spodziewać” – twierdzi Wojciech Kurda z GFMP Managment Consultants. Jednak to mówienie o zmianach okazuje się najtrudniejsze. Czemu? Ze względu na obawy i brak odwagi menedżerów, którzy komunikowanie nieprzyjemnych informacji zostawiają na ostatnią chwilę. Nie tylko emocje wpływają na tę sytuację – także brak identyfikacji z przekazywaną informacją. „Zawodzi komunikacja na najwyższym szczeblu” – ocenia Joanna Stępień z GFMP Managment Consultants. Zdaniem Kurdy problem tkwi w tym, że „wiele zarządów uważa, że bezpośrednio wpływają na wyniki firmy, a w rzeczywistości tylko je kontrolują”.
Jak wynika z badania pracowników najbardziej interesuje: możliwość zawodowego rozwoju, cele działu, w którym pracuje, jakie są jego zadania oraz zasady wynagrodzenia. (kg)


