.

 

Ranking agencji według przychodów w 2012 roku

dodano: 
03.10.2013
komentarzy: 
0

Partner of Promotion, AM Art-Media i Havas PR Warsaw – oto liderzy rankingu agencji PR o największych przychodach w 2012 roku, przygotowanego przez miesięcznik Press.

Na podium zestawienia znalazły się aż dwie polskie agencje public relations, bez udziału kapitału zagranicznego. Liderem rankingu, po raz szósty z kolei, została firma Partner of Promotion z przychodem wynoszącym prawie 33,7 mln zł (wzrost o 84,51 proc. w porównaniu z rokiem 2011).

Drugie miejsce zajęła AM Art-Media Agencja PR (14,7 mln zł). Podium zamyka Havas PR Warsaw, z przychodem rzędu 13,9 mln zł. Kolejne agencje w zestawieniu to Edelman Polska (11,6 mln zł) oraz debiutująca w rankingu agencja Grayling Poland (10,8 mln zł).

Po raz pierwszy w zestawieniu pojawiły się także agencje Planet PR (1,4 mln zł), Marketing & Com­munications Consultants (6,4 mln zł) oraz Citybell Consulting (1,6 mln zł).

Największy spadek przychodów (o 21,7 proc.) odnotowała z kolei NBS Communications, spadając z 9. na 17. miejsce (w 2012 przychody agencji wyniosły 6,4 mln zł).

W ósmym już zestawieniu Pressa ujętych zostało 36 agencji. 27 z nich jest zrzeszonych w Związku Firm Public Relations. Łączny przychód wszystkich agencji z rankingu w zeszłym roku wyniósł 239 mln zł. W tym roku po raz pierwszy w rankingu uwzględniono także grupy agencji (MSLGroup Poland i Multi Communications). (jl)

Źródło:

Press, Ranking agencji PR, 1.10.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin