.

 

#Razemzawszelepiej - Radio ZET rusza z kampanią społeczną o kondycji psychicznej dzieci w czasie pandemii

dodano: 
28.05.2021
komentarzy: 
0

27 maja 2021 roku Radio ZET rozpoczęło kampanię społeczną pod hasłem „#Razemzawszelepiej”, której celem jest zwrócenie uwagi na kondycję psychiczną dzieci i młodzieży w czasie pandemii. Akcja potrwa do Dnia Dziecka, obchodzonego 1 czerwca.

Jak wyjaśnia rozgłośnia, punktem wyjścia do akcji jest raport „Dzieci w pandemii” przygotwany na zlecenie Radia ZET przez firmę Difference. Badanie dotyczyło tego, jak dzieci w Polsce poradziły sobie z czasem izolacji.

W związku z kampanią kondycja psychiczna dzieci i młodzieży w czasie pandemii będzie motywem przewodnim na antenie Radia ZET – zapowiada stacja. Dziennikarze będą rozmawiać m.in. z psychologami dziecięcymi, badaczami, nauczycielami i znanymi rodzicami – o tym, jakpomóc dzieciom w powrocie do szkoły i życia sprzed pandemii, o roli rodziców i instytucji państwowych w tym procesie, a także – na co zwracać uwagę, jak rozmawiać i reagować.

Na stronie internetowej Radia ZET utworzono specjalną podstronę poświęconą kampanii. Znajdzie się tam pełny raport „Dzieci w pandemii”, specjalnie przygotowane podcasty z udziałem ekspertów, a także artykuły opisujące problemy dzieci i porady, jak rodzice mogą pomóc im w powrocie do normalności.

W akcję zaangażowali się także ambasadorzy – są wśród nich Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel, Przemysław Staroń (Nauczyciel Roku 2018), Magdalena Krajewska (InstaLekarz), Marta Żysko-Pałuba (psycholożka dziecięca), Joanna Berendt (psycholożka dziecięca), Beata Tadla i Damian Michałowski, dziennikarze Radia ZET. To osoby, dla których ważne jest mówienie o emocjach i pielęgnowanie czasu spędzanego z rodziną – wyjaśnia Radio ZET.

1 czerwca, w Dniu Dziecka, słuchacze stacji będą mogli wziąć udział w otwartym webinarze dla rodziców, który poprowadzi trenerka NVC oraz psycholożka dziecięca Joanna Berendt. 

„Postanowiliśmy przyjrzeć się nastrojom dzieci i młodzieży w pandemii, ponieważ to właśnie oni są przyszłością i będą w dużej mierze decydować o tym, w jakim świecie będziemy żyć. Nie powinniśmy zostawiać ich samych sobie. Dlatego mówimy #Razemzawszelepiej. Rodzice, opiekunowie, nauczyciele powinni je wspierać, rozmawiać i reagować na sygnały, które im wysyłają. Świadomość, że jest obok nich osoba bliska, na którą zawsze mogą liczyć, stanowi pomoc nie do przecenienia” – komentuje Małgorzata Kozieł-Pańczyk, szefowa komunikacji Grupy Eurozet oraz pomysłodawczyni kampanii.

Kampania realizowana jest we współpracy z Uniwersytetem SWPS, RESQL, firmą Difference i Wydawnictwem Natuli - Dzieci są ważne. (mb)

Źródło:

Zdjęcie główne: biuro prasowe Eurozet
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin