.

Reels na Facebooku już w Polsce

dodano: 
23.02.2022
komentarzy: 
0

Facebook wprowadza Reels (rolki) u wszystkich użytkowników. 23 lutego 2022 roku funkcja została udostępniona w ponad 150 krajach na całym świecie, w tym w Polsce. Meta dodaje także nowe narzędzia do tworzenia i edycji filmów, miejsca oglądania rolek czy nowe sposoby monetyzacji treści.

Okazuje się, że ponad połowa czasu spędzonego na Facebooku i Instagramie jest obecnie poświęcana na oglądanie wideo, a Reels są najbardziej dynamicznie rosnącym formatem treści. Przekłada się to na korzyści dla twórców: możliwość dotarcia do nowych obserwujących, lepszy kontakt z fanami i nowe źródło dochodów – przekazuje Meta.

Portal społecznościowy zapowiada nowe możliwości zarabiania przez twórców za pomocą rolek na Facebooku. W połowie marca 2022 roku na wszystkich rynkach z dostępnymi reklamami in-stream mają rozpocząć się testy Overlay Ads w Reels. Najpierw sprawdzane będą dwa formaty – banery w formie półprzezroczystej nakładki na dole rolki oraz naklejki, czyli statyczne obrazki, które twórca będzie mógł umieścić w dowolnym miejscu rolki. Część dochodu z tych reklam ma trafić bezpośrednio do twórców.

Facebook testuje również gwiazdki w Reels, które także mają służyć zarabianiu. Odbiorcy będą mogli kupować i wysyłać gwiazdki, wspierając w ten sposób wybranych twórców.

Ponadto twórcy na całym świecie zyskają dostęp do nowych narzędzi edycji. Pojawi się m.in. opcja „remix”, dzięki której możliwe będzie tworzenie własnej Rolki obok już istniejącej, opublikowanej na Facebooku. Dzięki temu rozwiązaniu twórca będzie mógł przygotować własne wideo do Reels, które będzie zawierało całą rolkę innego autora lub jej część.

Rolki mogą trwać do 60 sekund – podaje dalej serwis. Po utworzeniu wideo będzie można zachować Reels jako wersję roboczą i wrócić do niej później. Serwis wprowadzi także narzędzia do przycinania wideo, które mają ułatwić twórcom publikacje długich lub nagrywanych na żywo filmów.

Co więcej, na Facebooku planowane są zmiany, które umożliwią tworzenie i oglądanie rolek w nowych miejscach. Format będzie można udostępnić w Stories na Facebooku, dzięki czemu materiały dotrą do znajomych twórcy. Można będzie także stworzyć rolkę z udostępnionych wcześniej relacji.

Rolki pojawią się też w aktualnościach – u góry dodana zostanie nowa zakładka, ułatwiająca tworzenie i oglądanie Reels. W niektórych krajach w aktualnościach będą pojawiać się także proponowane rolki, stworzone przez użytkowników, których dana osoba jeszcze nie obserwuje. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin