11 września 2025 roku, podczas konferencji Meta Brand Building Summit, przedstawiono nowe narzędzia, które mają ulepszyć działania w sferze reklamowej. Reels Trending Ads umożliwi pozycjonowanie się marek obok kulturalnych treści. Threads rozszerza formaty reklamowe, a menedżer reklam, dzięki regułom wartości, pozwoli na dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców. Wprowadzone funkcje mają sprawić, że kampanie będą bardziej wydajne.
Meta otwiera ogólny dostęp do Reels Trending Ads. Dotychczas ta funkcja była testowana w wersji beta. Przy użyciu sztucznej inteligencji wyodrębniane są najistotniejsze treści kulturalne. Dzięki temu wszyscy zainteresowani reklamodawcy będą mogli pozycjonować się obok popularnych kont i danych kategorii (takich jak m.in. zwierzęta, uroda, moda, samochody, sport), mając pewność, że są one nie tylko angażujące dla odbiorców, lecz także bezpieczne pod kątem zawartości. Meta zapowiada, że w przyszłym roku poszerzy zakres kategorii tematycznych. Jak podaje firma Zuckerberga, wstępne testy przeprowadzone wraz z laboratorium Kantar wykazały, że Reels Trending Ads zwiększa świadomość marki o 20 proc.
Wewnętrzne statystyki Mety pokazują, że Reels jest miejscem szczególnie angażującym użytkowników Instagrama. Ponad połowa czasu spędzonego na platformie to właśnie Reels, które odnotowują 4,5 mld udostępnień dziennie. Badanie przeprowadzone przez Metę we współpracy z GWI wykazało, że 85 proc. przedstawicieli pokolenia Z śledziło konto jakiejś marki, a 80 proc. dokonało zakupu po obejrzeniu rolki.
W przypadku Threads rozszerzono liczbę formatów reklamowych i uproszczono ich konfigurację. Wprowadzono też testowanie tego, jak treści wyglądają w formacie pionowym 4:5 dla reklam karuzelowych oraz tych z pojedynczym wideo i obrazem. Ponadto marki, bez konieczności posiadania konta w Threads, mogą nie tylko wyświetlać tam reklamy, używając swojego profilu na Instagramie, lecz także wykorzystać publikacje z Facebooka do utworzenia tam reklamy.
Threads, które działalność rozpoczęło w lipcu 2023 roku, miesięcznie ma ponad 400 mln aktywnych użytkowników. Trzech na czterech z nich przyznaje, że obserwuje przynajmniej jedno konto firmowe. To sprawia, że serwis staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem dla reklamodawców.
Nowości pojawią się także w samym menedżerze reklam. Dzięki regułom wartości sztuczna inteligencja będzie w stanie dostarczać reklamy tym odbiorcom, którzy są dla reklamodawców najważniejsi. Wcześniej ta funkcja była dostępna jedynie dla kampanii sprzedażowych i aplikacji. Przeprowadzone testy wykazały, że reklamodawcy osiągają dwukrotnie wyższą konwersję w porównaniu z działaniami, które nie uwzględniały reguł wartości.
Ulepszeniu uległo także wyświetlanie stron docelowych. To w szczególności ma pomóc tym, którzy nie mogą korzystać z piksela Meta. Dzięki tej funkcji reklamodawcy mogą optymalizować swoje treści tak, aby wyświetlały się one osobom, które najprawdopodobniej wejdą w link i przeniosą się na stronę. Jak twierdzi Meta, optymalizacja przynosi o 31 proc. niższy koszt wyświetlania strony przy jednoczesnym zmniejszeniu współczynnika odrzuceń i zwiększeniu jakości ruchu. (km)
Źródło: facebook.com/business, From Culture to Conversion with Meta’s Brand Building Tools, 11.09.2025


