Marka spożywcza Delecta wprowadza zmiany. Zaplanowano rebranding całego portfolio, przygotowano nową strategię i odświeżono komunikację.
Nowe pozycjonowanie skupia się na emocjach i smaku, co ma wyrażać hasło „Delektujmy się smakiem”. Marka podkreśla w ten sposób „wartość wspólnego delektowania się smakiem wypieków i deserów, jednocześnie otwierając się na młodsze pokolenie konsumentów”.
Zmiany mają cel biznesowy. Delecta chce odbudować pozycję rynkową, wzmocnić relację z klientami i zwrócić na siebie uwagę młodszych konsumentów.
Odświeżeniu uległy m.in. logo, typografia i kolor opakowań. Kluczowym elementem identyfikacji jest czerwony panel w kropki, który znajdzie się na wszystkich opakowaniach produktów marki.
Produkty w nowej odsłonie trafiają obecnie na półki sklepowe – będą pojawiać się w sprzedaży etapami. Wymiana opakowań ma zostać zakończona jeszcze w 2025 roku. Proces poprzedziły badania jakościowe i ilościowe zlecone przez Foodwell, które wykazały, że wizualna odsłona marki wymaga odświeżenia.
Zmianie identyfikacji marki towarzyszyć będzie szeroko zasięgowa kampania 360, z naciskiem na TV, OOH, digital, POS i prasę. Nowe hasło „Delektujmy się smakiem” stanie się osią wszystkich działań komunikacyjnych. Jak przekazuje Delecta, to największa zmiana wizerunkowa w historii marki.
„Nowa identyfikacja wizualna marki Delecta to dopiero początek. Traktujemy ją jako otwarcie nowego rozdziału w historii marki, w którym kluczową rolę będzie odgrywać spójna komunikacja i inwestycje marketingowe, a także przemyślany rozwój portfolio” – podsumowała Beata Moczulak, Senior Brand Manager marki Delecta. (ko)


