Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
sobota, 19 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościRola PR-u inwestycyjnego

Rola PR-u inwestycyjnego

Jakub Piś w magazynie Marketing&More pisze o znaczeniu PR-u inwestycyjnego. Autor zauważa, że „Inwestorzy nie darzą miłością spółek, wokół których panuje cisza informacyjna. W ich ocenie często może być to cisza przed burzą”, dlatego właściwe prowadzenie komunikacji przez firmy jest tak szczególnie istotne.
Autor artykułu przypomina o ograniczeniach, dotyczących komunikacji tej branży, które zawarte są przede wszystkim w ustawie o obrocie papierami wartościowymi oraz w innych rozporządzeniach. Ograniczenia dotyczą przede wszystkim czasu publikacji raportów bieżących i sprawozdań oraz ilości publikowanych informacji (nie można ujawniać więcej danych, niż w prospekcie emisyjnym).Część spółek, w związku z tymi ograniczeniami prawnymi, wybiera strategię milczenia. Jednak autor stwierdza, że: „Umiejętne pielęgnowanie relacji z inwestorami jest wyrafinowaną sztuką, która skutecznie buduje pozytywny wizerunek giełdowego przedsiębiorstwa”.
Dziennikarz podkreśla znaczenie systematycznej komunikacji z rynkiem i to niesprowadzonej jedynie do obowiązkowych sprawozdań o wynikach. Cytowany Grzegorz Pastwa, specjalista ds. PR w Techmeksie, mówi: „Często spółki nie wykorzystują w materiałach PR informacji o swoim otoczeniu, klientach, osiągnięciach biznesowych. Dla dziennikarzy również takie informacje są bardzo przydatne i stwarzają możliwość napisania lepszego, obszerniejszego artykułu niż tylko suchej notatki, zawierającej tylko wynik finansowy”. (psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Wybierz i posłuchaj