Carlsberg Polska po raz dziewiąty rusza z kampanią edukacyjną „Trzeźwo Myślę”. Przypomina w ten sposób, że po spożyciu alkoholu nie wolno wsiadać za kierownicę. Jesienią 2025 roku użytkownicy aplikacji Yanosik będą otrzymywać komunikaty, które podkreślą wagę poruszanego zagadnienia.
Carlsberg Polska wraz z Yanosikiem oraz partnerem „Bezpieczeństwo dla Ruchu Drogowego” w kampanii „Trzeźwo Myślę” chcą promować odpowiedzialne postawy wśród kierowców. W tegorocznej odsłonie inicjatywy blisko 5 milionów użytkowników aplikacji, przed rozpoczęciem podróży, będzie miało styczność z komunikatami, które przypominają, że „bezpieczeństwo na drodze zaczyna się od absolutnej trzeźwości kierowcy”. Kampania rozpoczyna się końcem października 2025 roku, w okresie wzmożonego ruchu drogowego.
Skuteczność działań edukacyjnych w zakresie trzeźwości pokazują dane Policji. Na przestrzeni lat 2001-2024 liczba wypadków spowodowana przez osoby, które wsiadły za kierownicę po alkoholu spadła o 74 proc. W 2001 roku nietrzeźwi kierowcy spowodowali łącznie 4056 wypadków, a w 2024 roku – 1230.
„Wnioski są jednoznaczne, na polskich drogach jest coraz bezpieczniej, a liczba zdarzeń z udziałem nietrzeźwych kierowców systematycznie maleje. Można przypuszczać, że wpływ na ten pozytywny trend mają działania edukacyjne, kampanie społeczne, zaostrzenie przepisów oraz większa świadomość kierowców w zakresie odpowiedzialności za kierownicą” – podkreśla Dorota Olszewska, Prezeska Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.
Kampanię „Trzeźwo Myślę” zainicjowało Carlsberg Polska w 2017 roku w ramach strategii zrównoważonego rozwoju „ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu”. (km)


