Google wprowadza na rynek nowe narzędzie AI, które skierowane jest do małych i średnich firm. Pomelii, bo tak się nazywa rozwiązanie, przeanalizuje działania marki, zaproponuje zmiany i przygotuje gotowe do użycia materiały marketingowe.
Google Labs we współpracy z Google DeepMind opracowały narzędzie Pomelli, które dzięki wsparciu sztucznej inteligencji ma wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa w tworzeniu treści marketingowych, w tym w realizacji kampanii w mediach społecznościowych. Pomelli, wykorzystując technologie AI, przeanalizuje specyfikę danej działalności i w trzech krokach zaproponuje możliwe zmiany.
Pierwszym punktem jest podane adresu strony internetowej firmy. Na tej podstawie Pomelli sprawdzi dostępne dane i stworzy „DNA marki”. Pod uwagę zostaną wzięte czcionki, ton wypowiedzi, obrazy i paleta kolorów. Dzięki tej analizie dalsze sugestie będą oparte na spójności i autentyczności.
Drugi etap to stworzenie dopasowanych do danego przedsiębiorstwa pomysłów na kampanie. Twórcy zapewniają, że ta funkcja rozwiąże powszechny problem wymyślania tematów projektów. Ci, którzy wolą wdrażać własne inicjatywy, mogą wykorzystać narzędzie do ich realizacji poprzez wpisanie odpowiedniego polecenia.
Ostatnim krokiem jest przygotowanie przez Pomelli materiałów marketingowych. Możliwa jest edycja tekstu i obrazu, aby dobrać te elementy, które najbardziej odpowiadają wartościom marki. Użyć ich można w mediach społecznościowych, reklamach i na stronie internetowej.
Narzędzie zostało wprowadzone 28 października 2025 roku w wersji testowej. Dostępne jest w języku angielskim w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. (km)


