.

Rusza akcja #ShareTheMic. Czarnoskóre kobiety przejmą instagramowe konta znanych białych użytkowniczek

dodano: 
01.10.2020
komentarzy: 
0

Czarnoskóre kobiety przejmą znane instagramowe konta z okazji Black History Month – podaje theguardian.com. Działania prowadzone są w ramach kampanii #ShareTheMic, która rozpoczyna się 1 października 2020 roku.

Czytaj także: Światowe marki decydują się na rebranding w ramach walki z rasizmem

Akcja prowadzona będzie w Wielkiej Brytanii. Jak czytamy, jej celem jest przybliżenie życia czarnoskórych kobiet, ich historii i wkładu w kulturę. Działania prowadzone będą na 70 instagramowych kontach, które łącznie mają ponad 175 mln obserwujących – będą to m.in. profile aktorki Gwyneth Paltrow czy projektantki Victorii Beckham.

screen

Źródło: instagram.com/victoriabeckham

Konto Gwyneth Paltrow przejmie irlandzko-nigeryjska pisarka Emma Dabiri, z kolei profil Victorii Beckham poprowadzi June Saprong, Director of Creative Diversity w BBC – podaje źródło. Inne pary to m.in. prezenterka CNN Christiane Amanpour i brytyjska pisarka Bernardine Evaristo, Kourtney Kardashian i Vanessa Kingori, dyrektor wydawnicza brytyjskiego magazynu „Vogue”, oraz Charlotte Tilbury, makijażystka i właścicielka marki kosmetycznej, i przedsiębiorczyni Sharmadean Rei.

screen

Źródło: instagram.com/ctilburymakeup

Organizatorzy tłumaczą, że akcja zrodziła się z chęci uchronienia kobiet przed nierównością rasową – przekazuje źródło. Czytamy, że dzielenie się historiami i doświadczeniami ma pomóc m.in. w promowaniu aktywnego przeciwdziałania rasizmowi w różnych branżach. Pierwsza odsłona kampanii miała miejsce w czerwcu 2020 roku w Stanach Zjednoczonych – pomysł przeniesienia jej do Wielkiej Brytanii pochodzi od wspomnianej wcześniej Vanessy Kingori i Stephanie Phair, Chief Customer Officera w platformie sprzedażowej Farfetch i przewodniczącej British Fashion Council.

Jak wskazuje źródło, Vanessa Kingori, która jest pierwszą kobietą prowadzącą brytyjskiego „Vogue’a” oraz jedyną czarnoskórą wydawczynią w wydawnictwie Condé Nast, stwierdziła, że nigdy nie była świadkiem bardziej znaczących i uczciwych dyskusji na temat różnic rasowych niż w 2020 roku. „Kobiety są potężne. Kobiety pracujące razem są nie do powstrzymania. Opowiadanie historii, dzielenie się możliwościami i tworzenie osobistych relacji, to potężne narzędzie w dążeniu do lepszej przyszłości” – dodała Stephanie Phair, cytowana przez theguardian.com.

Czytaj także: Marki walczą z przemocą i rasizmem pod hasłem Black Lives Matter

Czytamy, że Lavinya Stennett, założycielka Black Curriculum – brytyjskiej firmy działającej na rzecz czarnoskórej społeczności, ma z kolei nadzieję, że kampania zwiększy świadomość pracy, jaką jej organizacja wykonuje, aby „zdekolonizować edukację” i przekazywać „czarną brytyjską historię” w szkołach. (ak)

Zdjęcie główne: instagram.com/sharethemicuk

Źródło:

theguardian.com, Black women launch Instagram takeover for UK's Black History Month, Lucy Campbell, 01.10.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin