EACA rusza z konkursem #Campaign4Good dla młodych pracowników agencji reklamowych z całej Europy. Ich zadaniem będzie stworzenie kampanii, która poruszy problem bezpieczeństwa dzieci w Internecie.
European Association of Communications Agencies (EACA), którego członkiem jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, rusza z pierwszym ogólnoeuropejskim projektem. Konkurs #Campaign4Good skierowany jest do pracowników agencji reklamowych, które należą do EACA, w tym także do podmiotów zrzeszonych przez SAR. Uczestnicy muszą mieć od 18 do 35 lat, gdyż założeniem inicjatywy jest dotarcie do osób młodych.
Zadanie konkursowe polega na stworzeniu kampanii na temat bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz odpowiedzialnego tworzenia treści cyfrowych. Na zwycięzcę czeka prezentacja jego projektu podczas Effie Europe Gala w Brukseli 10 grudnia 2025 roku. Dodatkowo w 2026 roku wyróżniona kampania zostanie zrealizowana, a jej premiera będzie miała miejsce w trakcie Cannes Lions 2026. Inicjatywa swoim zasięgiem obejmie całą Europę, a w jej stworzenie zaangażowane zostaną 5Rights Foundation, ACT Responsible oraz instytucje Unii Europejskiej.
„85 proc. dzieci w wieku 7–14 lat korzysta z Internetu, a 96 proc. robi to poprzez urządzenia mobilne. Co trzecie dziecko odwiedza strony pornograficzne. (…) Jako branża komunikacji marketingowej musimy brać współodpowiedzialność za środowisko cyfrowe, w którym dorastają – nasze treści, formaty i rozwiązania projektowe mają ogromny wpływ na ich rozwój i bezpieczeństwo” – podkreśla Marcin Gaworski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Udział w konkursie jest bezpłatny, a zgłoszenia można wysyłać do końca października. Szczegóły odnośnie do tej inicjatywy dostępne są na stronie eaca.eu. (km)


