Biuro Rzecznika Praw Dziecka ogłosiło przetarg na realizację kampanii o partycypacji dzieci i młodzieży. Przez inicjatywę chce „przywrócić dzieciom głos, a dorosłym – umiejętność słuchania”. Podjęte działania mają podkreślać deklaracje zawarte w Konwencji o prawach dziecka.
Przedmiotem złożonego zamówienia jest „Przygotowanie i realizacja ogólnopolskiej kampanii społecznej na temat partycypacji dzieci i młodzieży”. W zakres działań wliczają się: opracowanie, przygotowanie, monitoring i ewaluacja kampanii, zakup powierzchni reklamowych oraz stworzenie materiałów edukacyjnych dla dorosłych. Do wykonania zamówienia musi zostać zgłoszonych minimum pięć osób: kierownik projektu, dyrektor kreatywny, strateg, producent i specjalista ds. dostępności cyfrowej. Każda z nich musi spełnić określone wymogi doświadczenia zawodowego.
Przez kampanię Rzecznik Praw Dziecka chce walczyć ze szkodliwym przeświadczeniem, że „dzieci i ryby głosu nie mają”. Ponadto celem akcji jest uświadamianie dorosłych, że należy pytać młodszych o zdanie, budowanie pozytywnych postaw społecznych wobec różnorodności, a także zachęcanie dzieci do wyrażania swoich opinii. Ton całej inicjatywy powinien być pozytywny i edukacyjny. Kampania ma dotrzeć do trzech grup: dorosłych, dzieci i nastolatków oraz mediów.
Akcja będzie realizowana od 15 do 28 grudnia 2025 roku, do tego dnia podpisana zostanie także umowa między stronami. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert na podstawie kryteriów ceny (40 pkt.) oraz wstępnej koncepcji kreatywnej (60 pkt.). Zgłoszenia można składać do 4 listopada do godziny 9:00. Więcej informacji na stronie. (km)


