Sanofi z nowym logo. Ma nawiązywać do odkryć naukowych

dodano: 
04.02.2022
komentarzy: 
0

Na początku lutego 2022 roku firma biofarmaceutyczna Sanofi wprowadziła nową, ujednoliconą markę korporacyjną. Jest ona wynikiem zmian zapoczątkowanych w grudniu 2019 roku. Nowe logo, nawiązujące do odkryć naukowych, ma być „odzwierciedleniem nowego celu i ambicji firmy”, ale też „symbolem dotychczasowej drogi”.

Sanofi w ciągu minionych 50 lat skupiło się na naukowej wizji, która pozwoliła firmie na odkrycie „innowacyjnych” i „przełomowych” terapii. Firma wywodząca się z różnych spółek aktualnie jest „połączeniem wielu kultur, tożsamości i marek”. Nowy ujednolicony wizerunek ma korzenie w tym dziedzictwie i „łączy różnorodną historię w jedną, wspólną tożsamość”.

Firma wyjaśnia, że nowe logo zostało zainspirowane „prostym i zorientowanym na ruch kodem, charakterystycznym dla branży technologicznej”. Fioletowe kropki, które znalazły się w znaku, mają „symbolizować naukową podróż między punktem wyjścia – ciekawością i gotowością do kwestionowania status quo i pytania »a co jeśli?« – oraz linią mety – czyli momentem odkrycia innowacyjnych rozwiązań terapeutycznych mających wpływ na ludzkie życie”.

\

Nowe logo Sanofi

Poprzednim logo firma posługiwała się od 2011 roku.

Poprzednie logo

Logo Sanofi Pasteur

„Na progu półwiecza istnienia naszej firmy, podjęliśmy się najważniejszej transformacji i modernizacji w naszej historii” – komentuje Paul Hudson, CEO Sanofi. Jak wyjaśnia, w 2019 roku firma uruchomiła strategię „Play to Win”, która „koncentruje się na wykorzystaniu platformy do innowacji zorientowanej na odkrywanie i produkcję najnowszych i najlepszych w swojej klasie leków i szczepionek”. „Nasza nowa marka jest naturalnym i ważnym krokiem naprzód w tej podróży i odzwierciedla spójny sposób pracy firmy na rzecz spełnienia naszej wspólnej ambicji, aby zmieniać oblicze medycyny” – dopowiada Hudson.

Po zmianach marka i logo korporacyjne mają „jednoczyć firmę wokół jednego celu i jednej tożsamości”. Dotychczasowe spółki firmy, w tym Sanofi Pasteur i Sanofi Genzyme, zajmujące się odpowiednio szczepionkami i lekami wysokospecjalistycznymi, podobnie jak wszystkie inne przejęte przez firmę marki, od tej pory będą występować pod jedną nazwą – Sanofi.

Josep Catllà, Head of Corporate Affairs w Sanofi, dodaje: „Dzięki naszej nowej marce zapewniamy naszym pracownikom, partnerom, pacjentom, a także pracownikom ochrony zdrowia jasne i dogłębne zrozumienie tego, kim jesteśmy i jaki jest nasz cel”.  Jak wyjaśnia, firma ma nadzieję, że „nowa, wyjątkowa marka i logo doskonale oddają nowy cel Sanofi, by zmieniać świat na lepsze stawiając na potęgę nauki”. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin