Wraz z początkiem lipca 2025 roku działalność w ramach Grupy Przestrzeń rozpoczęła nowa agencja badawczo-strategiczna. Sedno ma pomagać w wypracowaniu strategii oraz skutecznym pozycjonowaniu marek, wykorzystując do tego celu wiedzę opartą na różnorodnych metodach badawczych.
Agencję tworzą dwie ekspertki – Elżbieta Konopińska-Dudek, strateżka marek i konsultantka, oraz Anna Chyl, badaczka, etnografka i strateżka. Obie współtwórczynie mają blisko dekadę doświadczenia w tworzeniu komunikacji i strategii marek.
Jak przekazują twórczynie agencji, oferta jest skierowana do marek, które chcą odświeżyć prowadzoną komunikację lub stworzyć ją na nowo. Sedno w Grupie Przestrzeń odpowiada za kluczowe aspekty zmian marketingowych – wypracowanie skutecznej strategii marki i jej pozycjonowania. Oferta agencji ma wyróżniać się działaniem na styku trzech kluczowych obszarów – wiedzy konsultingowej, klienckiej oraz badawczej.
„Zamiast tworzyć kolejne slajdy wykresów, mnożyć raporty z badań Sedno skupia się na użyteczności. Na bazie skrupulatnie dobranych danych tworzy przejrzyste rekomendacje, odpowiadając na najważniejsze pytanie: to, co teraz powinna zrobić moja marka? To właśnie nastawienie na praktyczne zastosowanie, plan działania, wyraźne zmapowanie priorytetów i ustalenie konkretnego planu działania stoi w centrum naszej filozofii” – podkreśla Elżbieta Konopińska-Dudek, jedna z twórczyń agencji. „W świecie przesyconym komunikatami i chaosem informacyjnym pomagamy markom odzyskać jasność i skupić się na tym, co naprawdę istotne. Zamiast komplikować, upraszczamy. Pomagamy dotrzeć do sedna sprawy, dbając przy tym o to, by tworzone przez nas strategie były możliwe do zrealizowania” – dodaje Anna Chyl.
Jak przekazuje firma, strategiczna oferta Grupy Przestrzeń była rozwijana już od pewnego czasu, dlatego nowa agencja może pochwalić się realizacją projektów strategicznych dla takich marek jak Frisco, Bobofrut, Kaktus, La Roche Posey, Google, OLX czy Decathlon. W projektach badawczych Sedno wspierało już takie marki jak Fazer czy Vistula.
Obie współtwórczynie Sedna mają blisko dekadę doświadczenia w tworzeniu komunikacji i strategii marek. Ponadto działania nowej agencji wspierają także partnerzy o różnorodnym doświadczeniu i kompetencjach zawodowych – zarówno klienckich, strategicznych, jak i badawczych. W gronie tych osób znalazły się m.in.: Natalia Babczyńska, menedżerka z doświadczeniem w budowaniu marek, Karolina Kulinek, strateżka i marketerka z ponaddwudziestoletnim doświadczeniem, dr Bogna Kietlińska-Radwańska, socjolożka i badaczka kultury, oraz Igor Zajda, strateg i menedżer, Co-founder Przestrzeni.

Elżbieta Konopińska-Dudek to strateżka z wieloletnim doświadczeniem konsultingowym w pozycjonowaniu marek. Jest ekspertką w analizie danych i researchach wybranych zagadnień. Dotychczas była związana z agencją Przestrzeń, specjalizując się w złożonych procesach repozycjonujących. Pracowała przy tworzeniu strategii i pozycjonowaniu takich marek jak Nestle (Nałęczowianka, Bobofrut, Kaktus), Frisco.pl, L’Oreal, OLX, Google, Decathlon czy Electrolux.
Anna Chyl – badaczka, strateżka, z wykształcenia analityczka. Ma ponaddziesięcioletnie doświadczenie w obszarach badań i strategii zdobyte w takich agencjach jak Stratosfera, Izmałkowa czy Assembly. Specjalizuje się w projektach, które wymagają łączenia perspektywy badawczej i strategicznej. W ostatnim czasie współpracowała m.in. z takimi markami jak Mastercard, Under Armour, Brown Forman, LEGO czy Selgros. (kn)


