piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataShein otworzy sklep stacjonarny w Paryżu. Decyzja wywołała sprzeciw branży modowej

Shein otworzy sklep stacjonarny w Paryżu. Decyzja wywołała sprzeciw branży modowej

W Paryżu otwarty zostanie pierwszy sklep stacjonarny Shein. Informacja wywołała sprzeciw ze strony marek modowych, które rezygnują z wynajmu powierzchni w tym samym domu towarowym, gdzie pojawić się ma chiński gigant – informuje france24.com.

6 listopada 2025 roku w domu towarowym BHV Marais w Paryżu otworzy się pierwszy sklep stacjonarny marki Shein. Lokal ma mieć powierzchnię 1200 metrów kwadratowych. Ta informacja spotkała się ze stanowczym sprzeciwem innych podmiotów. Disneyland Paris porzucił plany otworzenia punktu pop-up w BHV. Dodatkowo francuski bank państwowy wycofał się z rozmów odnośnie zakupu budynku w Paryżu z grupą Société des Grands Magasins (SGM), która zarządza BVH. Swoje stoiska w domu towarowym zamknęły także firma obuwnicza Odaje oraz marka z koszulami Figaret Paris. O „upadku BHV” mieli wspominać przedstawiciele Balibaris, Hugo Boss i Serge Blanco. Odejście rozważa również marka APC, która powiązana jest z luksusowym domem mody LVMH, oraz firma PVH, właściciel marek Calvin Klein i Tommy Hilfiger. Powstała także petycja przeciwko otworzeniu sklepu Shein – podaje źródło.

Mimo protestów Frederic Merlin, prezes grupy SGM, przekazał w mediach społecznościowych, że otwarcie odbędzie się zgodnie z planem. Ponadto poinformował, że w przyszłości pojawi się pięć kolejnych punktów stacjonarnych Shein we Francji. Wszystkie zlokalizowane będą w centrach handlowych Galeries Lafayette, które należą do spółki.

Shein, lider branży fast fashion, od początku swojej działalności budził wątpliwości etyczne. Wiązały się one z nieodpowiednimi warunkami pracy w chińskich fabrykach produkcyjnych, praktykami marketingowymi, które skierowane były głównie do młodych ludzi, a także negatywnym wpływem marki na środowisko – czytamy.

Czytaj więcej: Francja zabroni reklam fast fashion? Senat przyjął projekt ustawy

We Francji trwają rozmowy na temat wprowadzenia ustawy, która ograniczyłaby możliwości reklamy i nałożyła surowsze regulacje środowiskowe na gigantów branży fast fashion, takich jak Shein czy Temu. W ten sposób państwo chce walczyć z nadprodukcją i greenwashingiem. Shein już teraz zostało zobowiązane do zapłacenia kary w wysokości 191 milionów euro. Ma to związek z łamaniem przez firmę tamtejszych przepisów odnośnie plików cookie w internecie, stosowaniem fałszywej i wprowadzającej w błąd reklamy, a także brakiem zgłoszenia obecności mikroplastiku w ich produktach – dowiadujemy się.

Czytaj więcej: Shein po raz kolejny ukarane za wprowadzanie w błąd w kwestii zrównoważonej produkcji

Francja nie jest pierwszym europejskim krajem, który nakłada kary na Shein. Włoski urząd ochrony konkurencji ukarał firmę grzywną w wysokości miliona euro za nieprawdziwe informacje odnośnie ekologii. (km)

Źródło: france24.com, Shein set to open first physical store in Paris, 31.10.2025/ lemonde.fr, L’arrivée de Shein au BHV provoque la bronca des fournisseurs du grand magasin, Juliette Garnier, 9.10.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj