.

 

Silne marki w nowej normalności. Finał XV edycji Superbrands Polska za nami

dodano: 
01.10.2021
komentarzy: 
0

30 września 2021 roku odbyła się gala wieńcząca XV edycję Superbrands Polska. Tego wieczoru przedstawiciele 33 najsilniejszych marek konsumenckich i biznesowych na polskim rynku odebrali statuetki.

Superbrands jest wyróżnieniem przyznawanym za wieloletnią konsekwentną pracę na rzecz budowy marki oferującej konsumentom istotne korzyści materialne i emocjonalne, które wykraczają poza te zapewniane przez konkurencję, i za które konsumenci są gotowi zapłacić wyższą cenę.

Tegoroczna edycja projektu odbyła się pod hasłem „the new normal” – nowa normalność, kształtująca się w pandemicznej rzeczywistości. Szczególną uwagę zwrócono na to, jak zmienią się: marketing, branding, public relations oraz co i jak będą musiały zaoferować marki, żeby zdobyć i zatrzymać użytkowników w sytuacji, w której dokonało się tak wiele przewartościowań.

„W dzisiejszych czasach nie wystarczy świetny produkt. W rywalizacji o serca konsumentów wygrywają te brandy, które wspierają ważne dla swoich użytkowników i partnerów biznesowym wartości, znają ich i mają z nimi świetne relacje. Te, które w kryzysie nie myślały tylko o sobie, ale aktywnie angażowały się w pomoc osobom i podmiotom doświadczonym walką z wirusem – choć i to nie zawsze wystarczało, by przetrwać. Komu się to uda – pokażą kolejne miesiące i lata” – mówi Nina Kowalewska-Motlik, prezeska zarządu New Communications, partnera Superbrands w Polsce.

Organizacja Superbrands działa na świecie od 1994 roku, a projekt ma swoje lokalne edycje w 90 krajach. W Polsce badanie Superbrands, stanowiące podstawę dla przyznania tytułu, jest największym konsumenckim sondażem siły i wizerunku marek. Za jego realizację odpowiada instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Raz na dwa lata grupa dziesięciu tysięcy respondentów poddaje weryfikacji 2000 marek pogrupowanych w ponad stu kategoriach. Weryfikowane są między innymi: znajomość marki; odsetek osób, które korzystały z jej oferty w poprzednich dwunastu miesiącach, oraz opinie o niej. Kluczowym wskaźnikiem jest indeks siły marki, będący różnicą pomiędzy liczbą respondentów skłonnych do polecenia jej znajomym – w tym także jako najlepszej w danej kategorii – oraz tych, którzy odradziliby zakup. Wyniki badania są następnie konfrontowane z opinią Rady Marek – stałego grona doradczego Superbrands, złożonego z 36 ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Proces certyfikacji jest bezpłatny.

Najsilniejsze marki biznesowe wybierane są z kolei w drodze dwustopniowej kwalifikacji: w pierwszej kolejności tworzona jest ich długa lista, poddawana następnie ocenie ekspertów branżowych Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej polskiej organizacji biznesowej reprezentującej interesy pracodawców – w ramach czterech obszarów: jakości produktów lub usług, jakości relacji B2B, innowacyjności oraz działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

W 2021 roku w gronie laureatów Superbrands znalazły się:

Marki konsumenckie

Apart, AVIVA, Biovital, Blachotrapez, Cisowianka, Cleanic, DPD, Drutex, Ergo Hestia, Forbes, Gazeta.pl, Inka, KitchenAid, LEGO, Martini, Muszynianka, Onet, Tefal, Thermomix, TOK.FM, UNIQA, Viessmann, Wawel oraz Wirtualna Polska.

Marki biznesowe

AMS, BIG InfoMonitor, Europejski Fundusz Leasingowy, Raben Group, Ronson Development, Saatchi&Saatchi, Tork, Veolia, Volvo Trucks.

Historie sukcesu nagrodzonych marek, uzupełnione o artykuły ekspertów poświęcone m.in. skutecznym zasadom komunikacji w czasach kryzysu, ekologicznej reklamie spójnej z przestrzenią miejską czy działaniom z zakresu zrównoważonego rozwoju i ich wpływowi na klimat, trafiły do Albumu Superbrands, który będzie dostępny dla czytelników w listopadzie 2021 roku.

Dla gości gali finałowej, zebranych w warszawskim hotelu Sheraton, wystąpiła Laura Godziejewska i jej Jazz Band.

Projekt i Gala Superbrands 2021 zostały objęte Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy.

Partnerzy strategiczni: AMS, ARC Rynek i Opinia, CPC Brand Consultants, Communication Unlimited, Dragon Rouge, KinAds, Lewiatan, DPD Polska

Partnerzy Instytucjonalni: IAA, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Partnerzy medialni: Forbes, Forbes Women, Gazeta.pl, Instytut Monitorowania Mediów, Marketing przy Kawie, Marketer +, Nowy Marketing, OOH Magazine, Onet.pl, PRoto.pl, PR Manager i Think Tank

Partnerzy Gali: Sense Dubai, Lavido

PRoto.pl jest patronem medialnym Superbrands Polska.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin