Spotify ogłosiło wprowadzenie nowych funkcji, które mają za zadanie bardziej wyeksponować podcasty w aplikacji. Serwis walczy z Apple Podcasts i YouTube’em o miano preferowanej platformy do słuchania tego typu treści – podaje techcrunch.com.
Jak informuje źródło, Spotify zapowiada, że będzie rekomendować podcasty na stronie głównej aplikacji oraz udostępni nowy kanał „Obserwowane”, który umożliwi użytkownikom bycie na bieżąco z ulubionymi programami. W najbliższym czasie serwis doda również nowe narzędzia dla twórców, które pozwolą im polecać treści i ułatwią angażowanie obserwatorów w komentarzach.
Wprowadzone przez platformę zmiany mają być częścią szerszych działań, które zmierzają do uwidocznienia serwisu w świecie podcastów – dowiadujemy się.
Źródło donosi, że nowe rekomendacje podcastów już pojawiły się na stronie głównej u globalnych użytkowników. Według pierwszych opinii na temat tej zmiany, doprowadziła ona do zwiększenia zaangażowania użytkowników w podcasty, a także liczby zapisów i polubień konkretnych programów.
Kanał „Obserwowane” umożliwia słuchaczom szybkie dotarcie do obserwowanych przez nich programów bez przeszukiwania całej aplikacji. Spotify wyjaśnia, że aby uzyskać dostęp do tej funkcji, należy dotknąć znajdującego się na górze aplikacji przycisku „Podcasty”, a następnie kliknąć w „Obserwowane” – czytamy.
Spotify planuje także wprowadzić dwie nowe funkcje dla twórców. Jedna z nich pozwoli im na wskazywanie wspominanych w odcinkach podcastów treści, które także są dostępne na Spotify, w tym m.in. inne podcasty, utwory muzyczne, audiobooki czy playlisty. Druga aktualizacja umożliwi twórcom, którzy biorą udział w dyskusjach w sekcji komentarzy na stronach podcastów, odpowiadanie fanom za pomocom reakcji emoji – pisze źródło. (ao)
Źródło: techcrunch.com, Spotify amps up podcast discovery with new features, Sarah Perez, 28.05.2025