.

 

Światowa Rada ds. Podróży i Turystyki z kampanią o zrównoważonym zwiedzaniu świata

dodano: 
24.05.2024
komentarzy: 
0

Światowa Rada ds. Podróży i Turystyki (z ang. WTTC – World Travel & Tourism Council), włoska firma turystyczna IC Bellagio oraz członkowie prywatnego sektora turystycznego w maju 2024 roku rozpoczęli kampanię „Community Conscious Travel”. Dotyczy ona odkrywania świata w sposób świadomy i zrównoważony. 

Celem akcji jest podniesienie świadomości odbiorców i zainicjowanie dyskusji na temat świadomego podróżowania oraz pozytywnego wpływu odpowiedzialnej turystyki na społeczeństwo. Inicjatywa ma pokazywać, że zarówno lokalne społeczności, jak i sami podróżujący mogą przyczyniać się do rozwoju gospodarki zrównoważonej. 

Założeniem projektu jest również zachęcenie turystów do działań, które odciążą lokalną infrastrukturę. Mowa m.in. o zwiedzaniu poza godzinami szczytu, promowaniu podróży całorocznych oraz rozważaniu dopiero rozwijających się, a tym samym mniej zatłoczonych, miejsc docelowych.  

WTTC chce, by kampania została całościowo zrealizowana jeszcze przed tegorocznym sezonem letnim. Ma opierać się głównie na materiałach wideo w mediach społecznościowych. 

Julia Simpson, prezeska i dyrektorka generalna WTTC podkreśla istotę współpracy samorządów lokalnych, ośrodków turystycznych i lokalnych społeczności w celu odpowiedniego zarządzania turystami. „We Włoszech i wielu innych krajach na całym świecie często to właśnie odwiedzający pomagają utrzymać przy życiu autentyczną sztukę, kulturę i rzemiosło” – wspomina. 

„W IC Bellagio wierzymy, że w podróżach i turystyce chodzi przede wszystkim o ludzi, nie tylko o podróżnych, ale o społeczności i osoby, które ich przyjmują. Mamy nadzieję, że ta kampania jeszcze odważniej nakreśli granicę między tymi stronami i podkreśli prawdziwie pozytywne i wzajemnie korzystne relacje, które mogą istnieć, gdy zdecydujemy się podróżować w bardziej odpowiedzialny sposób” – zauważa Andrea Grisdale, dyrektorka generalna i założycielka IC Bellagio. 

Źródło: youtube.com/@WttcOrg

Włochy są pierwszym państwem, które bierze udział w akcji. Podróże i turystyka wniosły prawie 215 mld euro do gospodarki tego kraju. Przyczyniły się również do powstania prawie trzech milionów miejsc pracy. Oczekuje się, że w 2024 roku sektory te wzmocnią ponad 350 mln miejsc pracy na całym świecie. (an)

Źródło:

wttc.org, WTTC and IC Bellagio Partner for New Consumer Campaign, 14.05.2024
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin