Szlachetna Paczka i Akademia Przyszłości poszukują wolontariuszy pod hasłem „Dzięki Tobie!”

dodano: 
29.06.2020
komentarzy: 
0

„Dzięki Tobie!” to hasło przewodnie kampanii zachęcającej do zostania wolontariuszem Szlachetnej Paczki i Akademii Przyszłości. Rekrutacja nowych członków organizacji ruszyła w czerwcu 2020 roku i potrwa do października. Nabór ma pomóc w przeprowadzeniu kolejnej akcji wspierającej potrzebujące rodziny oraz dzieci z problemami w szkole. W tym roku organizacja potrzebuje 13 tys. wolontariuszy.

Jak zapewniają organizatorzy, siłą programów są wolontariusze. W Szlachetnej Paczce to oni spotykają się z rodzinami, poznają ich historie, określają ich potrzeby i dopasowują rodzaj i formę wsparcia do konkretnej sytuacji. W Akademii Przyszłości z kolei stają się dla dzieci mentorami i przyjaciółmi.

Źródło: youtube.com/Lubię Ludzi

Wolontariusze są określani jako SuperW właśnie przez zaangażowanie, jakie oferują innym. Organizatorzy mówią też, że wolontariat to coś co „daje o wiele więcej”. „Przyszłam do Paczki, bo szukałam miejsca, gdzie mogłabym dobrze spożytkować swoją energię” – mówi Karolina, jedna z kilkunastu tysięcy SuperW, którzy brali udział w XVIII edycji Szlachetnej Paczki. „Ale to, czego się nauczyłam, przeszło moje najśmielsze oczekiwania. W życiu nie pomyślałabym, że wolontariat może tyle dać. Sprawdziłam się w promocji, w logistyce, brałam udział w arcyciekawych szkoleniach. Bardzo się rozwinęłam” – tłumaczy. „Czujesz, że stajesz ważnym członkiem w swojej społeczności. To dzięki temu ten projekt jest taki magiczny i wyjątkowy” – dodaje Sebastian, również wolontariusz.

Szlachetna paczka w celu zachęcenia kolejnych osób do spełniania marzeń innych rozpoczęła też działania na TikToku. Na platformie można znaleźć materiały przedstawiające kulisy pracy w Paczce, poznać korzyści z wolontariatu czy zobaczyć przedstawicieli ogólnopolskiej drużyny. Kreatywne wideo mają promować dobre postawy oraz otwartość na innych. Organizacja rozpoczęła też challenge #dziękitobie. Zaangażowanie w akcję planują polscy influencerzy i ambasadorzy Szlachetnej Paczki. Swoje materiały nagrali już m.in. Matteo Brunetti, Wit Kasperek i Jędrzej Taranek.

W kampanii rekrutacyjnej wiodącymi kanałami komunikacji w social mediach są zarówno fapage’e Paczki i Akademii oraz grupa wolontariuszy na Facebooku, jak i profile obu programów na Instagramie czy LinkedInie. Użytkownicy Facebooka mogą korzystać ze specjalnych nakładek na zdjęcia profilowe oraz z pomocy paczkowego chatbota. Program pomaga przejść na stronę formularza rekrutacyjnego czy znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Rozpoczynając konwersację z chatbotem, można także wypełnić krótki test ułatwiający wybór jednej z dostępnych w wolontariacie ról. W trakcie tegorocznej kampanii wszystkie szkolenia i wdrożenia przyszłych wolontariuszy obu programów odbywają się online. Kandydaci pod okiem doświadczonych trenerów uczą się komunikacji i pracy w zespole oraz otrzymują przygotowanie do roli Lidera czy SuperW. (kd)

Źródło:

Zdjęcie główne: facebook.com, Szlachetna PACZKA
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin