.

 

TikTok zapowiada kolejne funkcje zwiększające bezpieczeństwo użytkowników

dodano: 
13.04.2022
komentarzy: 
0

TikTok zapowiada kolejne funkcje, które mają wspomóc tworzenie bezpiecznej przestrzeni dla kreatywnej społeczności serwisu. Tym razem rozwiązania dotyczą negatywnych komentarzy. Serwis przedstawia też raport egzekwowania zasad społeczności za ostatni kwartał 2021 roku.

TikTok zaczął testowanie nowego sposobu oznaczania przez użytkowników komentarzy, które uznają oni za nieistotne lub niestosowne. Jak przekazuje platforma, takie informacje pochodzące bezpośrednio od użytkowników mają uzupełnić dotychczas stosowane przez serwis narzędzia, dzięki którym sekcja komentarzy pod filmami pozostaje aktualna i jest miejscem autentycznego zaangażowania. Oznaczenie danego komentarza ma być widoczne tylko dla oznaczającego, co ma pozwolić uniknąć negatywnych emocji między użytkownikami i nie demotywować twórców – tłumaczy serwis.

Platforma społecznościowa testuje także powiadomienia, które mają ułatwić twórcom korzystanie z istniejących w aplikacji narzędzia bezpieczeństwa. Alerty będą prowadzić do funkcji filtrowania komentarzy oraz ich masowego blokowania i usuwania – dowiadujemy się. Powiadomienia zobaczą ci twórcy, których filmy otrzymują duży odsetek negatywnych komentarzy. Serwis zaznacza też, że wciąż możliwe będzie usuwanie komentarzy, które naruszają zasady społeczności. Twórcy będą też nadal mogli zgłaszać komentarze lub konta indywidualnie lub grupowo, by powiadomić serwis o tym, że wymagają one większej uwagi.

TikTok opublikował również nowy globalny raport egzekwowania zasad społeczności, podsumowujący działania podjęte w ostatnim kwartale 2021 roku. Serwis przekazuje, że w tym okresie usunął ponad 85,8 mln filmów za naruszenie zasad społeczności lub warunków korzystania z serwisu. To, jak czytamy, mniej niż 1 proc. wszystkich opublikowanych materiałów wideo. 94,1 proc. materiałów zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich wstawienia, a 95,2 proc. – zanim ktokolwiek je zgłosił – podaje serwis. Dowiadujemy się także, że 90,1 proc. usuniętych wideo nie zostało w ogóle wyświetlonych. TikTok przekazuje, że to wynik lepszy niż w trzecim kwartale 2021 roku, kiedy takie treści stanowiły 88,8 proc. Dowiadujemy się, że w czasie czterech kwartałów 2021 roku liczba usuniętych treści z zerową liczbą wyświetleń związanych z nękaniem i zastraszaniem wzrosła o 14,7 proc.

W przypadku treści zawierających mowę nienawiści, zakwalifikowanych jako brutalne lub drastyczne oraz dotyczących samobójstw, samookaleczeń i niebezpiecznych zachowań, wzrost wyniósł odpowiednio 10,9, 16,2 oraz 7,7 proc.

TikTok usunął także ponad 24,1 mln kont za naruszenia zasad społeczności lub warunków korzystania z serwisu. W tej grupie było ponad 15,4 mln kont podejrzanych o to, że ich właściciele mają mniej niż 13 lat. Z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących reklam usunięto ponad 3,2 mln materiałów reklamowych. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin