.

 

TOP 2021 w PRoto.pl. Najchętniej czytane wiadomości

dodano: 
26.01.2022
komentarzy: 
0

Zmiana wyglądu stron na Facebooku, wypowiedź rzecznika Wodociągów Kieleckich, zarobki w branży PR czy kontrowersje wokół komunikacji Narodowego Banku Polskiego na Twitterze – między innymi te wiadomości z minionego roku zyskały największą popularność wśród Czytelników PRoto.pl.

1. Facebook zmienia wygląd stron. Znika m.in. liczba polubień

Facebook poinformował o wprowadzeniu przeprojektowanej wersji stron. Zmiany mają ułatwić osobom publicznym i twórcom budowanie społeczności i osiąganie celów biznesowych. Pojawiają się m.in. specjalny kanał aktualności, bardziej trafne powiadomienia oraz funkcja Q&A (z ang. pytania i odpowiedzi).

2. Rzecznik Wodociągów Kieleckich skomentował awarię sieci. Wywiad stał się hitem w internecie

TVP3 Kielce opublikowało w czwartek, 28 stycznia 2021 roku nagranie, w którym rzecznik prasowy Wodociągów Kieleckich, Ziemowit Nowak, w ogólnikowy sposób odpowiada na pytania dziennikarza stacji. Wywiad dotyczył awarii sieci. Rzecznik wyjaśnił, że jego sposób wypowiedzi to reakcja na wcześniejszą relację o awariach i manipulację. Nagranie zyskało dużą popularność w mediach społecznościowych.

„Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje” – Nowak odpowiedział na pytanie reportera TVP3 o przyczynę ostatnich awarii. Mimo drugiego pytania dziennikarza, sformułowanego w inny sposób – rzecznik odpowiedział tak samo, jak za pierwszym razem.

3. Ile zarabia się w agencji PR? ZFPR podał wyniki badania 2021

Na jakie zarobki można liczyć w branży public relations? Ponad 29 tys. zł miesięcznie na stanowisku prezesa lub CEO, 3,2 tys. zł w roli asystenta – wynika z najnowszych danych Związku Firm Public Relations. ZFPR opublikował właśnie wyniki badania wynagrodzeń w branży.

Związek podaje wysokość średniego miesięcznego wynagrodzenia brutto z umów o pracę (rynkową medianę) dla poszczególnych stanowisk w agencjach – od asystenta do prezesa. Wyniki badania obejmują też stawki godzinowe za usługi konsultantów w firmach PR. W tegorocznej edycji badania wzięło udział 26 agencji public relations zrzeszonych w ZFPR.

4. Kontrowersje wokół komunikacji NBP na Twitterze. Profil biura prasowego „ma bardziej ludzkie oblicze” – tłumaczy bank

Biuro prasowe Narodowego Banku Polskiego skomentowało na Twitterze ranking prezesów banków centralnych „Global Finance”, nazywając go „nic nie znaczącym”. Komunikacja na twitterowym koncie biura prasowego wywołała dyskusję w social mediach.

Magazyn „Global Finance” opublikował ranking prezesów banków centralnych, w którym słabo oceniony został Adam Glapiński, prezes NBP. Jak opisuje biznes.wprost.pl, Glapiński został uznany za jednego z najgorszych prezesów banków centralnych w Europie. Przyznano mu ocenę „C” w skali od „A” do „F”. Czytamy, że autorzy zestawienia zarzucili prezesowi NBP bierność i zdziwiła ich „zaskakująco spokojna postawa” wobec inflacji.

Biuro prasowe polskiego banku centralnego 2 listopada 2021 roku zareagowało serią wpisów na Twitterze, w których wyraziło m.in. zdziwienie „nagłym zainteresowaniem nic nie znaczącym rankingiem”. Na twitterowym profilu napisano także, że w rankingu tym Glapiński „nieprzerwanie od początku kadencji” jest „przedstawiany jest jako niesprzyjający kapitałowi spekulacyjnemu, podobnie jak Balcerowicz w 2005 roku”.

5. Monika Zamachowska założyła agencję PR

Monika Zamachowska, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, przez wiele lat związana z Telewizją Polską, założyła agencję public relations. O starcie firmy poinformowała na swoim profilu na Instagramie.

W instagramowych postach Zamachowska zapowiedziała start nowego biznesu, pokazywała towarzyszącą temu sesję zdjęciową. Kilka dni temu poinformowała, że działa już strona internetowa jej agencji. „Na tym etapie mojego życia zawodowego mam naprawdę dość rozległe kontakty, więc branża PR wydała mi się naturalnym kolejnym etapem zawodowym” – komentuje w rozmowie z PRoto.pl.

6. Influencerka reklamowała rajstopy przy okazji pogrzebu ojca. Wywołała burzę

Kaya Szulczewska, działająca w sieci jako Kayaszu, wywołała kontrowersje lokowaniem produktu na Instagramie przy okazji pogrzebu swojego ojca.

Kayaszu to aktywistka i influencerka znana z promowania akceptacji naturalnego wyglądu ludzkiego ciała, którą obserwuje na Instagramie około 42 tys. osób. 10 maja 2021 roku w Stories na Instagramie kobieta umieściła relacje dotyczące pogrzebu swojego ojca. Pokazała m.in. swoją podróż na tę uroczystość. „Jadę pochować Tatę*” – napisała. Przy okazji postanowiła zaprezentować rajstopy, które otrzymała od polskiej marki Gabriella. „Wreszcie przydały się na coś rajstopy z częściowo recyklingowanego plastiku, które dostałam od Gabriella Company” – dodała na kolejnym Stories. Oznaczyła też markę w relacji i umieściła w niej hashtag pogrzeb.

7. Cały zarząd Związku Firm PR zrezygnował

Zarząd Związku Firm Public Relations na początku kwietnia 2021 roku złożył rezygnację. „Na decyzję o rezygnacji złożył się splot okoliczności i wydarzenia ostatnich tygodni oraz dni, trudne przejścia covidowe zarządu” – wyjaśnia Adam Jarosz, dotychczasowy prezes ZFPR. Jak informuje, 22 kwietnia odbędzie się walne zgromadzenie członków ZFPR-u, podczas którego wybrany zostanie nowy zarząd.

8. Fundacja JiM rusza z nową edycją kampanii społecznej na temat autyzmu

W lutym 2021 roku wystartowała tegoroczna edycja kampanii społecznej „Polska na Niebiesko”, której organizatorem jest Fundacja JiM – organizacja niosąca pomoc osobom z autyzmem oraz ich rodzinom. Celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat autyzmu oraz tolerancji wśród społeczeństwa.

Hasłem akcji w 2021 roku jest: „Autyzm. Odmień moją historię”. Organizatorzy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa na to, jak wspólnie można zmienić na lepsze życie osób z autyzmem – według Światowej Organizacji Zdrowia w Polsce jest ich 400 tys. Aby tego dokonać, należy zrozumieć, czym jest to zaburzenie oraz jak wielu ludzi ono dotyczy – wskazuje fundacja.

9. Adrian z kolejną kontrowersyjną kampanią. Porusza temat samobójstw

Fabryka Rajstop Adrian rozpoczęła kolejną kampanię reklamową i znów wzbudziła kontrowersje. Marka podjęła temat samobójstw.

Na billboardach marki Adrian pokazano kobietę leżącą w kałuży krwi, obok której widnieje hasło „Wszyscy słyszeli, ale nikt nie wysłuchał”. Sugeruje to, że jest ona ofiarą przemocy lub ma za sobą próbę samobójczą. Tymi kreacjami marka chce poruszyć problem samobójstw i prób samobójczych i rozpocząć dyskusję na ten temat.

Zamysł kampanii wyjaśniła Małgorzata Pomorska, właścicielka firmy i pomysłodawczyni akcji marketingowych. „Tym razem w naszej kampanii chcieliśmy zwrócić uwagę na o wiele głębszy problem niż przemoc domowa. Postanowiliśmy poruszyć temat samobójstw i prób samobójczych, dotykające w szczególności osób młodych, będących wynikiem depresji, braku zrozumienia, osamotnienia, niezgody i rozwodów rodziców, zbyt wysoko stawianej poprzeczki w szkole, porzucenia przez kochana osobę, utraty pracy, czy pandemii, z którą tak wiele ludzi, z różnych powodów nie jest w stanie sobie poradzić*” – czytamy w poście.

10. Biedronka z nowymi maskotkami. Wesprze zagrożone gatunki zwierząt

Sieć sklepów Biedronka we współpracy z Polskim Towarzystwem Ochrony Przyrody „Salamandra” stworzyła 12 nowych maskotek – Gang Swojaków. Zabawki reprezentują różne gatunki polskich zwierząt. Biedronka w komunikacie prasowym podaje, że współpraca ma obejmować nie tylko wprowadzenie maskotek, lecz także pomoc dla żyjących w Polsce zwierząt. Zapytaliśmy o szczegóły wsparcia zagrożonych gatunków, ale na ten moment przedstawiciele sieci sklepów nie udzielają na ten temat informacji.

Cykl:

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin