Trwa kampania MySanctions. Lista partnerów rośnie

dodano: 
15.04.2022
komentarzy: 
0

„Popierasz sankcje na reżim Putina? Od dziś nałóż je osobiście!” – zachęcają organizatorzy kampanii społecznej MySanctions. W ramach akcji obywatele Unii Europejskiej mogą nałożyć „własne sankcje” na Rosję przez deklarację zmiany swojego zachowania, która przełoży się na zmniejszenie śladu węglowego. Kampania  to oddolna inicjatywa osób zajmujących się zieloną transformacją, ekspertów energetycznych, strategów oraz ludzi mediów i reklamy.

Głównym celem kampanii jest ograniczenie importu surowców energetycznych z Rosji dzięki bezpośrednim działaniom samych Europejczyków. W akcję może więc zaangażować się każdy.

Na stronie www.mysanctions.com można wypełnić deklarację własnych sankcji, takich jak obniżenie temperatury ogrzewania, wyłączenie niepotrzebnych urządzeń elektrycznych lub rezygnacja z samochodu na jeden dzień w tygodniu.

Na stronie znajduje się także licznik pokazujący, ile kraje UE wydają na rosyjską ropę, gaz i węgiel. 12 kwietnia 2022 licznik ten pokazał, że wydatki Unii Europejskiej na zakup rosyjskich paliw kopalnych wyniosły ponad 29 mld euro – za tę kwotę̨ reżim Putina mógł kupić prawie 9000 czołgów.

„Kampania jest wyrazem osobistego sprzeciwu wobec wojny w Ukrainie, którego może dokonać każdy podczas codziennych czynności. A działania te przełożą się na realny efekt. To nie wymaga od nas żadnych nakładów finansowych, tylko chęci i świadomych decyzji. Wystarczy, że zrezygnujemy z podróży samochodem i wsiądziemy na rower lub będziemy kupować lokalne produkty. Apelujemy zatem do wszystkich Europejczyków o liczne przyłączanie się i zachęcanie do tego swoich znajomych oraz najbliższych. Liczy się każdy gest, Twój również!” – mówi Mateusz Galica z organizacji Lata Dwudzieste, twórca strategii akcji.

Lista osobistych sankcji została zbudowana w oparciu o analizę Centrum Badań nad Energią i Czystym Powietrzem (CREA) na podstawie danych Eurostatu i NTSOG oraz historycznej wartości handlu i cen rynkowych.

Do akcji mogą przyłączyć się także nadawcy z Unii Europejskiej – na stronie www.mysanctions.com znajdują się gotowe filmy reklamowe, do których otrzymają oni bezpłatny dostęp wraz z otwartymi plikami oraz instrukcją przygotowania lokalnej wersji językowej.

Lista instytucji zaangażowanych w projekt cały czas rośnie. PRoto.pl również dołączyło do inicjatywy i wspiera akcję komunikacyjnie.

W projekt zaangażowani są ponadto:

IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (parton kampanii)

Lata Dwudzieste (strategia i koordynacja analiz oraz think tanku ekspertów energetycznych i klimatycznych)

BBDO Warszawa (kreacja kampanii)

Papaya Films (produkcja spotów telewizyjnych)

Dotnpixel (opracowanie strony internetowej)

Instytut Monitorowanie Mediów (monitoring mediów)

United Nations Global Compact Poland i United Nations Global Compact Ukraine (wsparcie komunikacyjne)

Kyiv Type Foundry (dostawca czcionek) 

Instytut Zielonej Gospodarki, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, Instytut na rzecz Ekorozwoju, Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii (dane i analiza wpływu zużycia energii na wielkość importu paliw kopalnych z Rosji)

TV3 Group Baltics (jako partner) i Setanta Sports (pierwsi nadawcy, którzy wyemitują filmy kampanii w europejskich krajach)

SEC Newgate CEE

(mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin