Twitter testuje nowy sposób zgłaszania naruszeń

dodano: 
08.12.2021
komentarzy: 
0

Twitter poinformował na swoim blogu, że testuje nowy sposób raportowania naruszeń regulaminu, który ma być mniej skomplikowany. Platforma zdecydowała się na zmiany ze względu na wyniki badań i opinie użytkowników, którzy często zgłaszali, że obecny system nie jest ich zdaniem wystarczająco przyjazny.

Serwis upraszcza proces raportowania i zdejmuje z użytkownika ciężar interpretacji naruszenia. Zamiast konieczności wskazania, który punkt regulaminu został naruszony, platforma zapyta o to, co się stało. Serwis chce najpierw dowiedzieć się, co się dzieje, a dopiero później określić występujący problem – czytamy.

„To, co może być dla użytkowników frustrujące i skomplikowane w raportowaniu problemów, to to, że są one egzekwowane na podstawie naruszeń warunków określonych w Zasadach Twittera” – powiedziała Renna Al-Yassini, Senior UX Manager. „Większość zgłaszanych spraw mieści się w znacznie szerszym spektrum i nie da się ich jednoznacznie zakwalifikować do określonych kryteriów naruszeń na Twitterze, ale jednak wciąż mogą być problematyczne dla użytkowników” – dodała.

Źródło: blog.twitter.com

Gdy zgłaszający opisze, co się stało, Twitter zaproponuje te zapisy z regulaminu korzystania, które mogły zostać złamane, a następnie zapyta użytkownika, czy zgadza się z tą podpowiedzią. Nawet jeśli użytkownik uzna, że nie, to i tak ta informacja trafi do platformy. Wszystkie zgłoszenia mają być rozpatrywane, ponieważ mogą występować problemy, z których platforma nie zdaje sobie sprawy.

Ulepszone narzędzie jest obecnie testowane w Stanach Zjednoczonych na małej grupie użytkowników. (as)

Źródło:

blog.twitter.com, Twitter’s new reporting process centers on a human-first design, 7.12.2021
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin