Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
sobota, 19 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościTymochowicz contra Wróbel

Tymochowicz contra Wróbel

Magazyn Gentleman zamieszcza artykuł, w którym przedstawione są dwa stanowiska, dotyczące kształtowania wizerunku osób publicznych. Na te same pytania odpowiadali Marek Wróbel i Piotr Tymochowicz. Najpierw rozmówców zapytano o to, czy lepiej jest mieć wizerunek negatywny, czy pozytywny. Zdaniem Tymochowicza, zdarza się, że negatywny wizerunek polityków w mediach obracany jest w śmieszność, która z kolei po pewnym czasie zaczyna budzić pozytywne skojarzenia. Wróbel uważa, że „(…) na ogół (…) lepiej jest uchodzić za dobrego, niż za złego”.
Według Tymochowicza dużą rolę w kształtowaniu wizerunku odgrywa skandal. Wróbel uważa, że wszystko zależy od celu naszych działań, a także grupy docelowej. Na dłuższą metę „(…) wyborcy nie chcą skandalistów”. Obaj rozmówcy starali się zdefiniować wizerunek współczesnego mężczyzny. Zarówno dla Wróbla, jak i Tymochowicza „typ uniwersalny” nie istnieje.
Tymochowicz dzieli mężczyzn na cztery typy: „mydłkowatych chłopców”, do których zalicza Tomasza Lisa, Piotra Kraśko i Krzysztofa Ibisza, „zasuszonych panów”, u których zacierają się rysy damskie i męskie (wymienia tu Donalda Tuska), a także „macho”. Czwarty typ to taki, który „(…) nie musi mieć cech męskiego wyglądu, musi jednak posiadać pewne atrybuty, tj. pieniądze i/lub władzę”.
W kształtowaniu wizerunku kobiet wyodrębnił dwa trendy: bizneswoman (Julia Pitera, Hanna Gronkiewicz-Waltz, Henryka Bochniarz), a także „(…) trend talibski, czyli więcej włosów na klatce piersiowej i nogach, niż na głowie. Świetnie odnajdują się w nim posłanki Elżbieta Kruk i Danuta Hojarska”. (jk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Wybierz i posłuchaj