76 procent szefów firm uważa, że uczciwość powinna należeć do najważniejszych wartości dla biznesu – wynika z badania przeprowadzonego przez On Board PR i Gazetę Prawną. Oprócz uczciwości, czołowe miejsca na liście priorytetowych zagadnień zajęły też troska o jakość i satysfakcję klientów (82 proc. wskazań) oraz wiedza i profesjonalizm (63 proc.). Wśród wartości często wymienianych przez szefów firm w Polsce znajduje się też patriotyzm i wspieranie krajowej gospodarki, które uzyskały 20 proc. głosów.
Managerowie firm nie są natomiast jednogłośni w opiniach na temat różnic między firmami w Polsce i zagranicą. 55 proc. jest jednak zdania, że wartości przedsiębiorstw powinny być w pewnym stopniu zależne od obszaru działania i specyfiki społecznych oczekiwań wobec biznesu.
Szefowie firm są jednocześnie zdania, że branża, w której działa firma nie powinna rzutować w istotny sposób na zestaw wartości przedsiębiorstwa. Aż 75 proc. uczestników badania wyraziło opinię, że firmy, niezależnie od branż, powinny kierować się tymi samymi lub podobnymi wartościami.
Badanie było realizowane w formie ankiety internetowej, na próbie 287 właścicieli firm lub osób pełniących funkcje szefów lub członków zarządu i zostało zorganizowane przez On Board PR we współpracy z Gazetą Prawną w ramach programu „Wartości dla biznesu”. Opracowanie obejmujące pełne wyniki z badania znalazło się na stronie www.wartosci.pl. (kk)


