.

UODO zmienia logo, wydziela Departament Komunikacji Społecznej

dodano: 
29.11.2019
komentarzy: 
0

Urząd Ochrony Danych Osobowych zmienia 1 grudnia 2019 roku logo i wydziela Departament Komunikacji Społecznej, a w 2020 roku chce uruchomić nowe kanały komunikacji. Wszystko to ma „zdynamizować proces budowania marki” – podaje rzecznik prasowy Urzędu i kierownik nowego działu, Adam Sanocki.

Nowe logo ma „prostą, ale czytelną formę” i „nowoczesne wzornictwo liter” – czytamy w informacji prasowej. Kolorystyka nowego znaku, czyli czerwień i granat, ma „podkreślać profesjonalizm”. „Nowe logo jest nowoczesne, dynamiczne, eleganckie i stonowane, przez to oddaje charakter UODO, które można opisać wartościami: otwartość, powaga, stabilność, zaufanie. Przez nowy logotyp chcemy zakomunikować, że UODO jest instytucją nowoczesną i przyjazną obywatelowi, troszczy się o ochronę danych osobowych i czuwa nad prawidłowym przestrzeganiem praw z tym związanych” – zapowiada Sanocki.

Pierwsze logo Urzędu Ochrony Danych Osobowych

Dotychczasowe logo UODO

Nowo wydzielony DKS, którym będzie zarządzał rzecznik, ma odpowiadać za szeroko pojętą obsługę relacji z mediami, ale też prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej skierowanej do obywateli. UODO chce kształtować ich świadomość na temat praw dotyczących danych osobowych, choć – jak twierdzi Sanocki, powołując się na badania porównawcze z innymi krajami – „wiedza w zakresie stosowania RODO w Polsce jest wysoka”.

Urząd do czasu publikacji wiadomości nie odpowiedział na pytanie o szczegóły nowych kanałów komunikacji. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin