Marka samochodów luksusowych Bentely Motors zaprezentowała nowe logo „Bentley wings”. Zmiana emblematu ma być pierwszym krokiem w kierunku rewolucji projektowej i wizerunkowej brytyjskiej firmy.
Oficjalna premiera odbędzie się 8 lipca 2025 roku, a nowe logo zostanie pokazane na froncie nieujawnionego do tej pory koncepcyjnego samochodu, który – mimo że nie będzie przeznaczony do produkcji seryjnej – ma odzwierciedlać styl, w jakim będą projektowane kolejne modele marki.
Nowe logo, określane jako „Skrzydlaty B”, to już piąta odsłona kultowego znaku. Jego oryginalna wersja została stworzona przez F. Gordona Grosby’ego w 1919 roku. Kolejne wersje ukazały się w 1931 roku, w latach 90. oraz w 2002 roku. Nowa odsłona logo z 2025 roku jest jednak największą zmianą od ponad stulecia.

Za projekt nowego emblematu odpowiadał Robin Page, dyrektor ds. wzornictwa w Bentley Motors, wspierany przez specjalny zespół wewnętrzny. Początek całego procesu stanowił konkurs, w ramach którego cały dział projektowy mógł przedstawić własne pomysły i szkice. Zwycięską koncepcję zaproponował Young Nam, członek zespołu wystroju wnętrz. Zaproponowana przez niego wersja została rozwinięta i dopracowana, aby na końcu znaleźć się na przyszłych modelach marki.
Nowe logo miało zawierać detale z poprzednich projektów m.in. diamentowy wzór wewnętrznych skrzydeł i „centralny klejnot B”, jednocześnie posiadając bardziej nowoczesny i progresywny design. Kształt skrzydeł jest ostrzejszy i bardziej „dramatyczny” niż w poprzedniej wersji. Dolne pióra pod literą B zostały natomiast całkowicie usunięte, co miało zapewnić wizualnie czystszy kształt. W środku skrzydeł nadal znajduje się natomiast centralny klejnot B, który został przeprojektowany tak, aby „oddać wysokiej jakości detale widoczne w luksusowych zegarkach, w tym fazowaną krawędź szkła i skośne metalowe obramowanie z trójwymiarową głębią litery »B« pod powierzchnią”.

Nowe logo

Poprzednie logo
„W erze narastającej złożoności i szczegółowości wynikającej z cyfryzacji, upraszczanie i udoskonalanie staje się koniecznością – dlatego nowy emblemat jest bardziej przejrzysty, ostrzejszy i wyrazistszy niż jego poprzednik” – komentuje Robin Page. (ao)
Źródło: bentleymedia.com


