Gmina Łask wprowadza nową identyfikację wizualną. Zmiany łączą w sobie tradycyjne odniesienia i charakter tamtych terenów z nowoczesnością. Mają one pomóc w budowaniu wizerunku, a także wpłynąć na rozpoznawalność. Nowe elementy będą widoczne w materiałach promocyjnych, reklamowych oraz informacyjnych.
Od września 2025 roku gmina Łask ma nową identyfikację wizualną. W jej skład wchodzą m.in. logo, wizytówki, papier firmowy, billboardy, gadżety promocyjne oraz elementy graficzne do mediów społecznościowych. Całość utrzymana jest w czerni oraz bieli, co ma dodawać elegancji oraz wpływać na czytelność. Nie zabrakło jednak bezpośrednich odniesień do kultury tamtego regionu. Kolorami towarzyszącymi zostały bowiem turkus, granat, głęboka czerwień i beż, które nawiązują wprost do stroju sieradzkiego.

Stworzono także nowe hasło: „Łask. Tu mieszkam. Łask. Tu inwestuj. Łask. Tu odpoczniesz”. Występująca w nim powtarzalność oraz graficzne rozwiązania odnoszą się do rzeki Grabi, która przepływa przez gminę.

Punktem odniesienia do wprowadzonych zmian była litera „Ł”. Na nową oprawę wizualną miała wpływ lokalna społeczność, która swoją opinię wyraziła przez ankietę.
„Nowa identyfikacja wizualna to dla Łasku narzędzie, które pozwala nam jasno pokazać, kim jesteśmy i w jakim kierunku zmierzamy. Chcemy, aby każdy element – od logo, po hasło – odzwierciedlał naszą historię i współczesne aspiracje. To okazja, by spójnie budować wizerunek gminy, pokazać jej dynamiczny charakter i zachęcić do życia, inwestowania i wypoczynku właśnie tutaj” – podkreśla Monika Mrowińska, burmistrz Łasku.

Od lewej: poprzednie logo i nowe logo
Wprowadzone zmiany są wynikiem niedociągnięć dotychczasowego logo. Było ono nieczytelne w małych formatach, posiadało tylko wersję pionową, a jego kolorystyka nie współgrała z tradycją miasta. Dodatkowo nie stanowiło elementu ogólnej identyfikacji wizualnej.
„Naszym celem było stworzenie sygnetu nowoczesnego i dynamicznego, a jednocześnie zakorzenionego w lokalnym kontekście. Zestawiliśmy elementy geometryczne – symbolizujące infrastrukturę i rozwój – z formami organicznymi, nawiązującymi do otoczenia przyrodniczego, rekreacji i życia mieszkańców” – komentuje PROSZKI studio, które jest odpowiedzialne za opracowanie całego projektu identyfikacji wizualnej. (km)


