piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościLacoste zmienia logo na cześć znanego tenisisty. Kultowego krokodyla zastąpiła koza

Lacoste zmienia logo na cześć znanego tenisisty. Kultowego krokodyla zastąpiła koza

Francuska marka odzieżowa Lacoste zaprezentowała nowe logo oraz specjalną, limitowaną kolekcję ubrań. Wszystko to zostało stworzone, aby uhonorować dokonania ambasadora marki i znanego tenisisty Novaka Djokovicia – tuż przed rozpoczęciem US Open. Kultowego krokodyla, będącego znakiem rozpoznawczym marki, zastąpiła… koza.

Wybór tego zwierzęcia nie jest przypadkowy. Lacoste w pomysłowy sposób wykorzystało grę słów – angielskie „GOAT” oznacza nie tylko „kozę”, ale również „greatest of all time”, czyli najlepszy w historii. Nadany Djokoviciowi przydomek odnosi się do jego sukcesów sportowych – według marki osiąga on bowiem rzeczy, które dotąd uważano za niemożliwe w świecie tenisa. W ten sposób Lacoste chciało uczcić sukcesy swojego ambasadora, z którym współpracuje już od ośmiu lat.

Kolekcja zatytułowana „Od Krokodyla do GOAT-a” składa się z pięciu elementów – polo, koszulki, bluzy dresowej, czapki z daszkiem oraz spodni. Na każdym z nich widnieje specjalne logo.

22 sierpnia 2025 roku Djoković osobiście zaprezentował nową kolekcję Lacoste w nowej lokalizacji marki w Nowym Jorku przy Piątej Alei. Wówczas odbyło się również specjalne spotkanie sportowca z fanami.

„Novak Djoković jest częścią rodziny Lacoste od ponad ośmiu lat. W tym czasie wspólnie przeżyliśmy wyjątkowy okres, w trakcie którego zdobył 12 tytułów wielkoszlemowych – połowę swojego całkowitego dorobku. Poza tym, że jest wybitnym zawodnikiem, jego niezłomność, mentalność i wartości przyczyniły się do wzmocnienia i rozszerzenia naszej marki” – komentuje Thierry Guibert, dyrektor generalny Lacoste.

Inicjatywa ta jest istotnym punktem w historii marki. To właśnie w Stanach Zjednoczonych założyciel firmy René Lacoste po raz pierwszy otrzymał przydomek „Krokodyl” i triumfował w turnieju US Championship w latach 1926 i 1927. To również tam narodził się pomysł stworzenia kultowej koszulki polo. Zaprezentowanie nowej kolekcji w sklepie przy Piątej Alei było więc ważnym wydarzeniem nie tylko dla Djokovicia, lecz także dla samej marki. (ao)

Źródło: Lacoste transforms its iconic Crocodile into a Goat to celebrate Novak Djokovic with an exclusive capsule collection, 25.08.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj