Francuska marka odzieżowa Lacoste zaprezentowała nowe logo oraz specjalną, limitowaną kolekcję ubrań. Wszystko to zostało stworzone, aby uhonorować dokonania ambasadora marki i znanego tenisisty Novaka Djokovicia – tuż przed rozpoczęciem US Open. Kultowego krokodyla, będącego znakiem rozpoznawczym marki, zastąpiła… koza.
Wybór tego zwierzęcia nie jest przypadkowy. Lacoste w pomysłowy sposób wykorzystało grę słów – angielskie „GOAT” oznacza nie tylko „kozę”, ale również „greatest of all time”, czyli najlepszy w historii. Nadany Djokoviciowi przydomek odnosi się do jego sukcesów sportowych – według marki osiąga on bowiem rzeczy, które dotąd uważano za niemożliwe w świecie tenisa. W ten sposób Lacoste chciało uczcić sukcesy swojego ambasadora, z którym współpracuje już od ośmiu lat.
Kolekcja zatytułowana „Od Krokodyla do GOAT-a” składa się z pięciu elementów – polo, koszulki, bluzy dresowej, czapki z daszkiem oraz spodni. Na każdym z nich widnieje specjalne logo.


22 sierpnia 2025 roku Djoković osobiście zaprezentował nową kolekcję Lacoste w nowej lokalizacji marki w Nowym Jorku przy Piątej Alei. Wówczas odbyło się również specjalne spotkanie sportowca z fanami.
„Novak Djoković jest częścią rodziny Lacoste od ponad ośmiu lat. W tym czasie wspólnie przeżyliśmy wyjątkowy okres, w trakcie którego zdobył 12 tytułów wielkoszlemowych – połowę swojego całkowitego dorobku. Poza tym, że jest wybitnym zawodnikiem, jego niezłomność, mentalność i wartości przyczyniły się do wzmocnienia i rozszerzenia naszej marki” – komentuje Thierry Guibert, dyrektor generalny Lacoste.
Inicjatywa ta jest istotnym punktem w historii marki. To właśnie w Stanach Zjednoczonych założyciel firmy René Lacoste po raz pierwszy otrzymał przydomek „Krokodyl” i triumfował w turnieju US Championship w latach 1926 i 1927. To również tam narodził się pomysł stworzenia kultowej koszulki polo. Zaprezentowanie nowej kolekcji w sklepie przy Piątej Alei było więc ważnym wydarzeniem nie tylko dla Djokovicia, lecz także dla samej marki. (ao)
Źródło: Lacoste transforms its iconic Crocodile into a Goat to celebrate Novak Djokovic with an exclusive capsule collection, 25.08.2025


