.

 

Wieści z Cannes. Dzień 1: Start!

dodano: 
19.06.2018
komentarzy: 
0

Wczoraj, 18 czerwca, rozpoczął się Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2018, podczas którego już po raz 65. są nagradzane najbardziej wpływowe kampanie. Jednym z elementów festiwalu jest także konkurs Young Lions, dający możliwość zaprezentowania swoich umiejętności młodym twórcom. I nieważne, z jakiej dziedziny szeroko rozumianej komunikacji jesteś – każdy może zaczerpnąć inspirację z doświadczenia innych – również branża PR.

Pierwszego dnia festiwalu odbył się briefing kategorii PR w konkursie młodych lwów. Zadanie związane jest z Amnesty International i problemem rasizmu. W kategorii jest 25 teamów – w tym Polska. Dziś przewidziany jest czas na pracę nad kampanią i oby ten dzień był szczęśliwy nie tylko dla naszej biało-czerwonej piłkarskiej drużyny (która gra dziś pierwszy mecz w czasie mundialu w Rosji) ale i zespołu z Polski.

W poniedziałek odbyło się również wręczenie nagród dla najlepszych kategorii branży medycznej Health Lions. Statuteki złotych, srebrnych i brązowych lwów przyznano m.in. w kategoriach: Health&Wellness Pharma czy Pharma Lions. Na szczególną uwagę zasługują kampanie Clin Kids „Nebulizer Mask for a children” oraz „Blink to speak”.

Cannes Lions to także strefy, w których odbywają się nie tylko prelekcje, ale i panele dyskusyjne z uczestnikami. Dla głodnego contentu PR-owca powstał „House of PR” – stoisko ICCO (International Communications Consultancy Organisation), będącej jednocześnie partnerem kategorii PR w konkursie Young Lions.

Wśród partnerów i „wystawców” na festiwalu nie zabrakło także największych graczy. Swoją przestrzeń zbudował Facebook, przedstawiając między innymi przykłady wykorzystania botów w kampaniach, a także szereg warsztatów kreatywnych. Pojawiła się też część poświęcona Instagramowi i tworzeniu contentu. Obok nich znalazły się też Twitter oraz Google, a oraz szereg innych stref przygotowanych na potrzeby Festiwalu i jego uczestników.

Dla PRoto.pl z Cannes  Karolina Partyka i Karolina Sirko z 24/7Communication

Czytaj też: Nagrody Young Creatives 2018. Do Cannes pojadą m.in. reprezentantki 24/7Communication

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin