Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
środa, 11 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościWydawnictwo Naukowe PWN przechodzi rebranding

Wydawnictwo Naukowe PWN przechodzi rebranding

W maju 2025 roku Wydawnictwo Naukowe PWN poinformowało, że przechodzi największą od lat metamorfozę wizerunkową. Pierwszymi efektami rebrandingu są nowe logo i odświeżona identyfikacja wizualna. Celem modyfikacji jest wprowadzenie nowej interpretacji marki w dynamicznie zmieniającym się świecie komunikacji i technologii.

Jak podkreśla PWN, od ponad 70 lat buduje zaufanie jako marka kojarzona z autorytetem, rzetelnością i jakością. W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby odbiorców wydawnictwo postanowiło wprowadzić nową strategię. Jednym z jej najważniejszych elementów jest rebranding, który obejmuje nie tylko nowe logo, lecz także odświeżoną identyfikację wizualną oraz nowy sposób komunikacji w kanałach cyfrowych i drukowanych.

„Rebranding PWN to nie tylko odświeżenie logo czy kolorów – to przede wszystkim manifest naszej strategii i ambicji na kolejne dekady. Jesteśmy marką z bogatym dziedzictwem, ale zdajemy sobie sprawę, że dziś autorytet buduje się nie tylko poprzez treść, ale również poprzez formę, sposób komunikacji i bliskość z odbiorcą” – komentuje Natalia Wojciechowska, członkini zarządu Wydawnictwa Naukowego PWN.

Według PWN nowa identyfikacja wizualna ma stanowić wyraźny sygnał, że marka nie stoi w miejscu. Wydawnictwo chce pokazać, że jest innowacyjne oraz gotowe wyznaczać nowe standardy w edukacji, dostępie do wiedzy i kulturze komunikacji. Wojciechowska zaznacza, że nowa identyfikacja to znak, że PWN jest gotowe „odpowiadać na potrzeby nowoczesnych odbiorców i dalej wyznaczać kierunek rozwoju na rynku”.

Nowe logo ma być nowoczesną interpretacją kultowego znaku PWN. Logotyp nawiązuje do rytmu książek stojących na półce, a sygnet zyskał uproszczoną i bardziej uniwersalną formę.

Nowe logo

Poprzednie logo

Zmiana identyfikacji jest jedną z wielu zmian strategicznych, które zajdą w wydawnictwie. PWN ma bowiem w planach także zwiększyć swoją obecność w mediach społecznościowych. Nowa strategia komunikacji i spójna, nowoczesna oprawa graficzna mają sprawić, że profile marki zyskają większe zaangażowania i będą lepiej odzwierciedlać jej charakter.

PWN zapowiada także, że w maju 2025 roku zostanie uruchomiony nowy projekt podcastowy, który połączy naukową rzetelność z ciekawością świata. W materiałach pojawią się cenieni eksperci, badacze oraz znane postacie ze świata kultury, mediów i internetu. Odcinki będą dostępne na platformach takich jak YouTube, Spotify i Apple Podcasts – zarówno w formacie audio, jak i wideo.

Rebranding marki obejmuje też serwis SJP.pwn.pl, który już wcześniej przeszedł znaczące zmiany – od nowej szaty graficznej, po ulepszoną funkcjonalność i rozbudowaną bazę haseł. Ma to być kolejny krok w kierunku tworzenia wysokiej jakości treści edukacyjnych online.

Za projekt nowego systemu identyfikacji wizualnej odpowiada White Cat Studio. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj