YouTube poinformował o utworzeniu specjalnej grupy, która będzie reprezentować wszystkich twórców internetowych w kontaktach z rządem Wielkiej Brytanii. Według platformy inicjatywa ta ma zapewnić influencerom realny wpływ na decyzje polityczne dotyczące branży cyfrowej – pisze socialmediatoday.com.
„All-Party Parliamentary Group” (APPG), czyli Międzyparlamentarna Grupa Poselska, ma pełnić funkcję „kluczowego pomostu” między twórcami z Wielkiej Brytanii a rządem. Tworząc ją, YouTube opierał się na konsultacjach z twórcami, które przeprowadził wcześniej w tym roku wspólnie z brytyjskimi regulatorami – czytamy.
Jak podaje platforma, „celem APPG jest promowanie ważnego społecznego i ekonomicznego wkładu brytyjskich twórców oraz współpraca z decydentami w celu pogłębienia ich wiedzy o gospodarce cyfrowych twórców i skutecznej reprezentacji interesów tego sektora”. Grupie współprzewodniczyć mają dwaj byli ministrowie ds. cyfryzacji – posłanka Feryal Clark oraz lord Ed Vaizey – dowiadujemy się.
Decyzja o powołaniu grupy wynika z rosnącego zainteresowania twórcami internetowymi i ich wpływu na gospodarkę w Wielkiej Brytanii. W 2024 roku sam YouTube wygenerował około 3 mld dol. wkładu w brytyjskie PKB, przyczyniając się do powstania 45 tys. miejsc pracy.
Twórcy coraz częściej wyrażają jednak niezadowolenie z powodu przepisów i ograniczeń utrudniających im rozwój. Konsultacje wykazały, że jest on hamowany przez brak odpowiedniego uznania. Twórcy nie otrzymują żadnego wsparcia, w tym m.in. w postaci dostępu do szkoleń, finansowania, przestrzeni studyjnej czy zezwoleń na nagrania. Powoduje to, że ich możliwości do stosowania innowacyjnych narzędzi, docierania do nowych odbiorców, budowania własnych marek i wspierania wzrostu gospodarczego są ograniczone – zauważa źródło.
Jak czytamy, celem grupy jest dążenie do reform w tych obszarach i zajęcie się kluczowymi problemami, które mają wpływ na możliwości twórców i maksymalizację ich potencjału.
Źródło podkreśla, że to ważny krok świadczący o zmianie podejścia do twórców. Jeśli influencerzy z Wielkiej Brytanii sprawią, że korzyści płynące z działalności grupy staną się widoczne, mogą zachęcić inne kraje i regiony do powołania podobnych struktur. Dzięki temu rosnąca społeczność twórców zyska swoich przedstawicieli, którzy pomogą im w usuwaniu przeszkód hamujących ich rozwój. (ao)
Źródło: socialmediatoday.com, YouTube Establishes Creator Policy Group to Liaise With UK Parliament, Andrew Hutchinson, 24.09.2025


