YouTube powiadomił o aktualizacji dotyczącej wyświetlania reklam w trakcie filmów. Celem zmian jest poprawienie doświadczeń widzów i pomoc twórcom w zwiększeniu zarobków z publikowanych treści.
Serwis przekazał, że od 12 maja 2025 roku zostanie poprawiona jakość reklam w trakcie filmów – większość z nich będzie wyświetlana w naturalnych momentach przerwy, takich jak pauzy czy przejścia. Mniej przekazów promocyjnych pojawi się w miejscach, w których mogą one spowodować irytację widzów lub porzucenie przez nich oglądanej treści, w tym m.in. środek zdania.
Co więcej, YouTube zamierza zaktualizować również starsze filmy z ręcznie ustawianymi reklamami, które zostały opublikowane wcześniej niż 24 lutego 2025 roku. Serwis w takich przypadkach umieści dodatkowe automatyczne przekazy promocyjne w naturalnych przerwach.
Dla twórców, którzy ręcznie umieszczają reklamy w trakcie filmów, YouTube opublikował wskazówki. W zarządzaniu przekazami promocyjnymi mają pomóc specjalne funkcje: Informacje zwrotne w YouTube Studio, które pokażą, czy wybrane przez twórcę miejsca na reklamy są uznawane za przerywające, oraz Automatyczne miejsca na reklamy, czyli szukanie odpowiednich miejsc na przekazy promocyjne przez system serwisu poza ręcznie ustawionymi reklamami.

Źródło: support.google.com

Źródło: support.google.com
Twórcy mogą także wyłączyć automatyczne umieszczanie, jeśli nie chcą, aby przekazy promocyjne były dodawane do ich ręcznych ustawień.

Źródło: support.google.com
YouTube podkreśla, że zmiany te mogą pomóc twórcom w zwiększeniu ogólnej możliwości zarobków z reklam w trakcie filmów. Jak przekazuje platforma, z badania przeprowadzonego w lipcu 2024 roku wynika, że kanały, które miały włączone automatyczne miejsca na reklamy oprócz ręcznych ustawień, odnotowały średni wzrost przychodów z przekazów promocyjnych na YouTubie o ponad 5 proc. w porównaniu do kanałów z wyłącznie ręcznymi reklamami. (ao)
Źródło: support.google.com, Updates to mid-roll ads for creators on YouTube, 23.01.2025