sobota, 14 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataNescafé chce dotrzeć do młodszych konsumentów. Inwestuje w influencer marketing

Nescafé chce dotrzeć do młodszych konsumentów. Inwestuje w influencer marketing

Do grona ambasadorów Nescafé, marki kaw rozpuszczalnych należącej do przedsiębiorstwa spożywczego Nestlé, dołączył znany tiktoker Zach King. Ma to być część szerszej strategi firmy na przeniesienie budżetów reklamowych do przestrzeni influencer marketingu – pisze thedrum.com.

Jak donosi źródło, jest to początek nowej misji marki – Nescafé chce przyciągnąć młodszych konsumentów. Co jakiś czas firma mierzy się z wyzwaniem dotyczącym sposobu komunikacji z nowym pokoleniem. W przeszłości próbowano różnych podejść – od dynamicznych reklam telewizyjnych, po przeniesienie swojej obecności w sieci na platformę Tumblr. Tym razem Nescafé wybiera inną niż do tej pory ścieżkę – influencer marketing.

Jak wyjaśnia Zenas Liritis, globalny menedżer ds. komunikacji marki, mimo że „kluczowym elementem” strategii Nescafé są media społecznościowe, firma ma wiele do nadrobienia, jeśli chodzi o rozwój własnych kanałów – czytamy.

Globalne konto na Instagramie Nescafé od momentu jego założenia w 2020 roku opublikowało jedynie 15 postów. TikTok jest natomiast prowadzony wyłącznie lokalnie – kanały w USA i Wielkiej Brytanii mają po około 10 tys. obserwujących. Nie są to zadowalające wyniki, zwłaszcza w porównaniu z rynkiem azjatyckim i zespołem z Wietnamu, który zgromadził 105 tys. obserwujących – dowiadujemy się.

Do tej pory influencer marketing nie był dla firmy istotnym obszarem inwestycji. Marka zdaje sobie jednak sprawę, że rozwój profilu na Instagramie wiąże się z potrzebą pomocy ze strony twórców. Liritis zaznacza, że z tego względu influencer marketing w ostatnim czasie stał się dla Nescafé kluczowym elementem w rozwoju. Firma zaczęła dostrzegać ważną rolę influencerów w budowaniu zaufania i nawiązywaniu kontaktu z konsumentami, dlatego postanowiła skoncentrować się na tej strategii, aby zwiększyć zaangażowanie na należących do niej profilach w mediach społecznościowych – pisze źródło.

Dla Nescafé jest to połączenie działań lokalnych i globalnych. Nowa kampania z udziałem tiktokera Zacha Kinga ma być przykładem właśnie takiego podejścia. W nadchodzącym roku twórca ma wystąpić w serii reklam telewizyjnych, outdoorowych i wideo, a także przygotować własne treści promujące kawowy koncentrat na zimno – produkt, który stworzono specjalnie z myślą o grupie wiekowej 18-24 lata – czytamy.

Źródło podaje, że Zach King to influencer, który jest znany w sieci z krótkich filmów z iluzjami i „magicznymi sztuczkami”. Jest aktualnym rekordzistą Guinessa pod względem najczęściej oglądanego filmu na TikToku (2,2 mld wyświetleń), a także autorem czwartego najpopularniejszego wideo w serwisie.

„Nasza obecna strategia influencerska realizowana jest lokalnie. Dlatego współpraca z Zachem Kingiem jest dla nas przełomem – to pierwszy przypadek, gdy pracujemy z influencerem o zasięgu wykraczającym poza granice geograficzne. Taki twórca potrafi dotrzeć do różnych pokoleń i kultur, a działania lokalne są również istotne, bo zapewniają kontekst i trafność przekazu. Dlatego łączymy oba podejścia i wierzymy w ich synergię. To pierwsza kampania, w której rozwijamy obie strategie równolegle” – przekazał Liritis, cytowany przez źródło. (ao)

Źródło: thedrum.com, As it lands TikTok star Zach King, Nescafé is pivoting to influencer marketing, Jennifer Faull, 22.05.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj