sobota, 6 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościZFPR wydaje oświadczenie

ZFPR wydaje oświadczenie

W oświadczeniu ZFPR wydanym w związku z kontrowersjami wokół klienckiego rankingu Home&Market czytamy: „Władze ZFPR chcą wyjaśnienia kontrowersji w dobrej wierze i przy poszanowaniu każdej ze stron. Transparentność rankingów ma ogromne znaczenie dla każdej ocenianej branży. To na podstawie takich zestawień opinia publiczna i klienci kształtują swoją opinię o firmach, ich pozycji rynkowej, osiągnięciach i rozwoju. Dlatego też powinny być one realizowane w sposób najbardziej rzetelny i przejrzysty. To decyduje również o wiarygodności medium publikującego ranking.

Władze ZFPR otrzymały informacje od pięciu firm należących do Związku i uplasowanych w rankingu (w tym na czołowych miejscach), że ich klienci nie byli w ogóle ankietowani lub liczba badanych nie pozwalała na dokonanie oceny (poniżej 5 firm). Budzi to wątpliwości co do rzetelności autorów rankingu. Dlatego do Redaktor Rity Schultz został skierowany list z prośbą o pomoc w wyjaśnieniu sprawy. Jednym z proponowanych przez ZFPR działań mogących rozstrzygnąć o wiarygodności rankingu jest ujawnienie listy klientów, którzy oceniali agencje.

Z przykrością stwierdzamy, że odpowiedź Redaktor Home&Market nie przyczyniła się do wyjaśnienia i rozwiązania problemu. List zaostrzył jedynie konflikt między magazynem a krytykującymi ranking firmami. Ze strony magazynu nie padła żadna propozycja potwierdzenia wiarygodności rankingu.

Z dużym zaskoczeniem odebraliśmy też informację o rozsyłaniu przez Home&Market listów do prezesów firm klienckich agencji, które podważyły wiarygodność rankingu. Działaniem tym magazyn usiłuje zdyskredytować agencje PR, które wyraziły publicznie krytyczny głos w dyskusji o rankingu. Jest to bezprecedensowa i niepotrzebna praktyka, przeciwko której ZFPR, jako organizacja branżowa, protestuje. Apelujemy do Home&Market o zaprzestanie tej praktyki, sprzecznej z zasadami równego traktowania podmiotów rynkowych.

Z uwagi na brak informacji pozwalających rozstrzygnąć i wyjaśnić sprawę rankingu, ZFPR skieruje prośby do Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku o wydanie opinii w sprawie zgodności badania z zasadami profesjonalizmu oraz do Rady Etyki Mediów w sprawie sprawdzenia zarzutów o złamanie przez Home&Market zasad Karty Etycznej Mediów. Po raz kolejny apelujemy do Home&Market o współpracę w zbadaniu i wyjaśnieniu powstałych kontrowersji. Branża PR potrzebuje bowiem profesjonalnych rankingów, a rynek rzetelnych informacji o branży.

Jeszcze raz podkreślamy, że naszą intencją jest merytoryczny dialog zmierzający do wyjaśnienia i rozwiązania sytuacji, dla dobra wszystkich stron.”

W imieniu Zarządu oraz Rady Związku Firm Public Relations oświadczenie podpisali Paweł Trochimiuk, prezes zarządu, oraz Bogdan Biniszewski, przewodniczący Rady.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł