Złote Spinacze 2016 rozdane
Na gali, która odbyła się 2 grudnia w warszawskim hotelu Westin,wręczono statuetki Złotych Spinaczy. Jury pod kierownictwem Zbigniewa Gajewskiego nagrodziło projekty w 27 kategoriach.
W tym roku po raz pierwszy w historii konkursu przyznawano projektom Spinacze w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. Kategorie podzielono na główne, sektorowe i specjalne. W pierwszych dwóch jury przyznawało nagrody w różnych kolorach, w ostatniej – jedynie w złotym. W niektórych kategoriach jury zdecydowało się nie przyznawać najwyższych nagród i nagradzało niektóre projekty ex aequo srebrnymi lub złotymi Spinaczami.
Galę, którą zainaugurowały przemówienia prezesa ZFPR Grzegorza Szczepańskiego oraz przewodniczącego jury, w ekspresowym tempie poprowadził Jarosław Kuźniar.
KATEGORIE GŁÓWNE
PR korporacyjny
Srebro:
„Świeć się z Energą Grupa Energa" – Q&A Communications
„Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive" – MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
PR produktu
Srebro:
„Skarb Nathana Drake’a” – MSLGROUP, PlayStation Polska
Brąz:
„Spotkajmy się SAMi – przywracamy spotkaniom prawdziwy sens” – Havas PR, Samsung Electronics Polska
„Jedno życzenie Pampers i Unicef" – Partner of Promotion
Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa
Złoto:
„Czystsze powietrze dla wrocławian" – Komunikacja Plus, Kogeneracja z Grupy EDF
Srebro:
„Polacy wreszcie mają własną wyścigówkę – Arrinerę!" – LoveBrands Relations
Kampania społeczna
Srebro:
„Szlachetny Projekt Filmowy" – Stowarzyszenie WIOSNA, Biuro Podróży Reklamy
„NIE CHCĘ BYĆ STRAŻAKIEM" – WALK, Fundacja Integracja
Brąz:
„HIVokryzja – Wyleczmy się" – Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, Planet PR
Komunikacja wewnętrzna
Złoto:
„10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów klientów" – Castorama Polska, Made in PR
Srebro:
„Kampania »Focus on Success« opracowana dla Novo Nordisk" – Grayling Poland, Novo Nordisk
Event komercyjny
Brąz:
„H&M KRÓLESTWO" – Endorfina Events, H&M, VML Poland
„Podaruj Słońce – Owocowa Strona Żywiec Zdrój" – Żywiec Zdrój, Garden of Words
Event społeczny
Brąz:
„WARSZAWSKI WEEKEND KSIĘGARŃ KAMERALNYCH" – Miasto Stołeczne Warszawa
„7 miliardów Innych" – Pan Pikto, Belleville
„Daj się oświecić" – PGE Obrót, ElPadre
Launch nowego produktu, usługi lub firmy
Złoto:
„Droga do mistrzostwa" – BMW Group Polska, Havas PR, Initative Media
Srebro:
„ARDOR AUCTIONS – DOM AUKCYJNY MOTORYZACJI KLASYCZNEJ" – Public Dialog, Ardor Auctions
Corporate Social Responsibility
Złoto:
„ADAMED SmartUP" - Fundacja Grupy Adamed, Walk
Srebro:
„Od Kodeksu etyki do komiksu o etyce" – Martis CONSULTING, Grupa LOTOS
Brąz:
„Po Stronie Natury" – Żywiec Zdrój, Garden of Words
Social media
Złoto:
„Kuchnia Dantego przedstawia: Malma, ekspert włoskiej kuchni" – MSLGROUP
Srebro:
„#12ZAWODNIK" – Bank Zachodni WBK, RED8
Brąz:
„Reebok »poluje« na mikroinfluencerów" – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
Business-to-business
Złoto:
„Starcie Szlifierzy" – Havas PR, 3M Poland
Srebro:
„Program Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK" – Bank Zachodni WBK, PR ZOOM bsc, Headlines Porter Novelli
Brąz:
„The Venture" – MSLGROUP, WYBOROWA PERNOD RICARD
PR finansowy i relacje inwestorskie
Złoto:
„Biomed-Lublin: pokonać fatum »polskiej krwi« – Lighthouse Consultants
Srebro:
„Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive" – MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
Media relations
Złoto:
„Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016" – Komunikacja Plus, Biuro Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
Srebro:
„ARDOR AUCTIONS – dom aukcyjny motoryzacji klasycznej" – Public Dialog, Ardor Auctions
Employer Branding
Złoto:
„Program Laboratorium Kariery Polpharma" – POLPHARMA
Srebro:
„Od newcomera do lidera" – Linkleaders, LUXOFT POLAND
Brąz:
„Poczuj miętę" – Capgemini Polska, MJCC
Content Marketing
Złoto:
„Kuchnia Spotkań IKEA" – IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2 Internet, Blue Ivy
Srebro:
„Sztuka Składania Historii powered by Intel" – Intel, Monday PR
BRĄZ"
„By me" – PORTA KMI POLAND, ALERT MEDIA COMMUNICATIONS
Custom Publishing
Złoto:
„Biromaniak. Magazyn pracowników Grupy Żywiec" – Grupa Żywiec
Srebro:
„Akademia Roca – Łazienka dostępna" – Solski BM, Roca Polska, Fabric Studio
„Serwis specjalny 90-lecia powstania Lasów Państwowych" – Publicon PR
KATEGORIE SEKTOROWE
Technologia, IT, telekomunikacja
Srebro:
„Sztuka Składania Historii powered by Intel" – Intel, Monday PR
Brąz:
„Spotkajmy się SAMi – przywracamy spotkaniom prawdziwy sens" – Havas PR, Samsung Electronics Polska
Finanse
Złoto:
„#12ZAWODNIK" – Bank Zachodni WBK, RED8
Srebro:
„Program Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK" – Bank Zachodni WBK, PR ZOOM bsc, Headlines Porter Novelli
Brąz:
„IQ = Innovation & Quality" – Deutsche Bank Polska
Sektor spożywczy
Srebro:
„Przyjaciółka z Kalifornii" – People PR, California Prune Board
Brąz:
„Wargorr w Wedlu" – 24/7Communication
„Podaruj radość, czyli Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola" – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Coca-Cola Poland Services
Kultura i media
Złoto:
„Young Arts Festival" – Fundacja Young Arts
Srebro:
„Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive" – MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
„Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016" – Komunikacja Plus, Biuro Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
Medycyna i Zdrowie
Złoto:
„HIVokryzja – Wyleczmy się" – Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, Planet PR
Srebro:
„Atopowi Bohaterowie" – Havas PR, Emolium/Sanofi
Brąz:
„Suchość pochwy – problem powszechny i temat tabu" – Profile
Sport, turystyka, rekreacja
Brąz:
„Reebok »poluje« na mikroinfluencerów" – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
Złoto:
„Kuchnia Spotkań IKEA" – IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2, Internet, Blue Ivy
Srebro:
„.KTW - niespodzianka pod »Spodkiem« – Imago Public Relations
„10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów klientów Castorama Polska" – Made in PR
Przemysł, motoryzacja, transport, logistyka
Złoto:
„Czystsze powietrze dla wrocławian" – Komunikacja Plus, Kogeneracja z Grupy EDF
Srebro:
„Starcie Szlifierzy" – Havas PR, 3M Poland
Brąz:
„Przewozy Regionalne kolejowym liderem podczas ŚDM 2016" – Komunikacja Plus, Przewozy Regionalne
NGO i sektor publiczny
Złoto:
„Znani Zaginieni – Fundacja ITAKA Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych" – Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska
Srebro:
„OPEN A DOOR TO ISRAEL" – Partner of Promotion, Ambasada Izraela
Brąz:
„TworzyMY atmosferę" – Profile
KATEGORIE SPECJALNE
Kreatywność
Złoto:
„Kuchnia Spotkań IKEA" – IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2, Internet, Blue Ivy
Efektywność
Złoto:
„Znani Zaginieni – Fundacja ITAKA" – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska
Audytorem konkursu była firma KPMG.
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.