Złote Spinacze 2016 rozdane
Na gali, która odbyła się 2 grudnia w warszawskim hotelu Westin,wręczono statuetki Złotych Spinaczy. Jury pod kierownictwem Zbigniewa Gajewskiego nagrodziło projekty w 27 kategoriach.
W tym roku po raz pierwszy w historii konkursu przyznawano projektom Spinacze w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. Kategorie podzielono na główne, sektorowe i specjalne. W pierwszych dwóch jury przyznawało nagrody w różnych kolorach, w ostatniej – jedynie w złotym. W niektórych kategoriach jury zdecydowało się nie przyznawać najwyższych nagród i nagradzało niektóre projekty ex aequo srebrnymi lub złotymi Spinaczami.
Galę, którą zainaugurowały przemówienia prezesa ZFPR Grzegorza Szczepańskiego oraz przewodniczącego jury, w ekspresowym tempie poprowadził Jarosław Kuźniar.
KATEGORIE GŁÓWNE
PR korporacyjny
Srebro:
„Świeć się z Energą Grupa Energa" – Q&A Communications
„Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive" – MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
PR produktu
Srebro:
„Skarb Nathana Drake’a” – MSLGROUP, PlayStation Polska
Brąz:
„Spotkajmy się SAMi – przywracamy spotkaniom prawdziwy sens” – Havas PR, Samsung Electronics Polska
„Jedno życzenie Pampers i Unicef" – Partner of Promotion
Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa
Złoto:
„Czystsze powietrze dla wrocławian" – Komunikacja Plus, Kogeneracja z Grupy EDF
Srebro:
„Polacy wreszcie mają własną wyścigówkę – Arrinerę!" – LoveBrands Relations
Kampania społeczna
Srebro:
„Szlachetny Projekt Filmowy" – Stowarzyszenie WIOSNA, Biuro Podróży Reklamy
„NIE CHCĘ BYĆ STRAŻAKIEM" – WALK, Fundacja Integracja
Brąz:
„HIVokryzja – Wyleczmy się" – Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, Planet PR